دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که سخن گفتن از عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی هنوز خیلی زود است.

به نقل از آناتولی، ینس استولتنبرگ امروز چهارشنبه گفت که برای تعیین جدول زمانی عضویت اوکراین در این ائتلاف "خیلی زود" است و متحدان خود را برای گفت‌وگو در مورد آنچه آنها "پلی" برای دعوت کی‌یف می‌خوانند، آماده می‌کنند.

در حالیکه ناتو نشست سه روزه در سطح سران را آغاز می‌کند، استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: برای دعوت از یک متحد جدید، ما به اجماع نیاز داریم و همه متحدان موافق هستند که اوکراین به عضویت ناتو درآید، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم دقیقا چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

استولتنبرگ گفت که متحدان در مورد عضویت نهایی اوکراین در یک «پیام قوی» که به عنوان بخشی از بیانیه ناتو قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر شود، توافق خواهند کرد.

وی افزود که برنامه‌های ائتلاف برای ایجاد فرماندهی جدید در یک مقر در آلمان و همچنین مراکز لجستیکی در کشور‌های جناح شرقی که برای تسهیل کمک‌های نظامی به کی‌یف استفاده می‌شوند، بخشی از "اقدامات مشخص" این ائتلاف است تا اوکراین را به عضویت نزدیک‌تر کند.

گفتنی است؛ گام‌های دیگر شامل «تعهد طولانی‌مدت» برای حفظ کمک‌ها و تلاش‌های مداوم به منظور افزایش قابلیت همکاری نظامی بین متحدان ناتو و نیرو‌های اوکراینی است.

جنگ در اوکراین قطعاً در گفت‌وگو‌های این هفته ناتو برجسته خواهد بود، در حالی که این ائتلاف نظامی به متحدان فشار می‌آورد تا فراتر از هدف بلندمدت خود یعنی دو درصد از تولید ناخالص داخلی در حوزه دفاعی هزینه کنند.

استولتنبرگ همچنین خاطر نشان کرد که هدف دو درصد اکنون یک حداقل است که متحدان باید به علت جنگ در اوکراین محقق کنند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار