عضو کمیته روابط خارجی سنا خواستار حذف گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت سفیری آمریکا در آلمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور باب منندرز خواستار حذف نامزد پیشنهادی رئیس جمهور برای سفارت آمریکا در آلمان از میان گزینه‌های تصدی این مقام شد.

سناتور ارشد دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنا خواستار حذف داگلاس مک گرگور از نامزدی سفیر آمریکا در آلمان شد. منندرز در نامه‌ای به مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید علت این درخواست را اظهارات جنجالی مک گرگور عنوان کرد.

منندز با نگران کننده خواندن اظهارات نامزد پیشنهادی ترامپ برای سفارت آمریکا در آلمان گفت این اظهارات نشان می‌دهد او برای خدمت در هیچ پستی در دولت آمریکا به ویژه یک مقام دیپلماتیک شایسته نیست.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی با استناد به نامه منندز آورد: این به زیان منافع امنیت ملی آمریکا و ملت آن خواهد بود که سرهنگ مک گرگور را به عنوان نماینده خود در خارج از کشور داشته باشد. من از دولت می‌خواهم که بلافاصله نامزدی این مقام را از او پس بگیرد.

این سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا سابقه طولانی در بیان اظهارات جنجالی از جمله هشدار درباره اسلامی سازی اروپا و درخواست برای ایجاد نیرو‌های کشنده علیه مردم در مرز آمریکا و مکزیک دارد. مک گرگور اخیرا مدعی شد مهاجران مسلمان در نهایت هدف تبدیل اروپا به یک کشور مسلمان را دنبال می‌کنند و از دولت آلمان برای تامین امکانات رفاهی میلیون‌ها مهاجر مسلمان انتقاد کرد.

کاخ سفید اوایل مرداد اعلام کرد سرهنگ داگلاس مک گرگور گزینه احتمالی رئیس جمهور برای سفارت آمریکا در آلمان و جانشینی ریچارد گرنل، یار نزدیک ترامپ است. در بیانیه کاخ سفید از سرهنگ مک گرگور به عنوان متخصص طراحی نیرو و استراتژی‌های بزرگ یاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار