بر اساس آمار‌های رسمی، در ۵ ایالت آمریکا آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکورد روزانه مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در دستکم ۵ ایالت آمریکا شکسته شد.

بنا به آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز، نرخ مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالت‌های آرکانزاس، فلوریدا، مونتانا، اورگن و کالیفرنیا طی شبانه روز گذشته رکورد پیشین خود را شکست.

همچنین در ایالت تگزاس شمار مبتلایان به ویروس کرونا مرز ۴۰۰ هزار تن را رد کرد. بنا به گزارش‌های رسانه‌ای آمریکا، نیمی از مرگ و میر‌ها در ایالت کالیفرنیا مربوط به اتباع آمریکای لاتین تبار است. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار کل جان باختگان کرونا در آمریکا نیز رکورد روزانه ماه می ‌را با هزار و ۲۰۰ مورد مرگ و میر جابجا کرد.

مقامات ایالتی اعلام کردند در فلوریدا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ثبت شد، که بالاترین میزان از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون است. تنها در سه ایالت کالیفرنیا، فلوریدا و نیویورک بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا تاکنون به ثبت رسیده است.

همچنین بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اوهایو، تنسی، کنتاکی و ایندیانا به بالاترین میزان خود تاکنون رسیده است.

بر اساس آمار‌های رسمی، آمریکا همچنان با ۴ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۴۳ نفر مبتلا، صدرنشین کشور‌های دنیاست. از این تعداد بیش از ۱۵۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار