در حالی که وزیر حمل و نقل انگلیس در اسپانیا به سر می‌برد، دولت لندن در جلسه‌ای تصمیم گرفت کسانی را که از این کشور بازمی‌گردند، ۱۴ روز قرنطینه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد، به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در اسپانیا، انگلیسی‌هایی که از مبدا این کشور وارد کشورشان می‌شوند، می‌بایست به مدت دو هفته قرنطینه شوند این در حالی است که قانون قرنطینه ۱۴ روزه از یکشنبه لازم‌الاجرا شده است و گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس، هم‌اکنون برای تعطیلات در اسپانیا به سر می‌برد.

به نوشته این نشریه، شاپس ناگزیر شد از طریق تلفن در «جلسه بحران» شرکت کند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که اسپانیا از فهرست کشور‌هایی که از قرنطینه اجباری معاف هستند، حذف شود. این تصمیم موجی از تمسخر و انتقاد کاربران اینترنت از سیاست دولت انگلیس در برابر کووید-۱۹ را به دنبال داشت.

دیان ابوت، نماینده پارلمان انگلیسی که از مخالفان به شمار می‌رود، در توییتر نوشت: بسیاری از وزرای دولت انگلیس احتمالا از قبل می‌دانستند که چنین قرنطینه‌ای برای مسافرانی که برای تعطیلات به اسپانیا رفته اند، در نظر گرفته می‌شود. اما ظاهرا کسی زحمت مطلع کردن گرانت شاپس را به خود نداده بود.

اسپانیا که یکی از کشور‌های محبوب برای مسافران است، با افزایش شدید تعداد مبتلایان دست و پنجه نرم می‌کند. ویروس کووید-۱۹ در اسپانیا تاکنون به جان باختن ۲۸ هزار و ۴۳۲ نفر منتهی شده است. در این کشور ۲۷۲ هزار نفر به ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار