برخلاف دیدگاه ترامپ، اکثر آمریکایی‌ها بازگشایی مدارس را در شرایط کرونایی خطرناک می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک این خبرگزاری و شرکت افکارسنجی ایپسوس نشان می‌دهد به رغم فشار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشایی مدارس و در شرایطی که موج شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به گسترش است، تنها یک چهارم آمریکایی‌ها بازگشایی مدارس دولتی را در پاییز امسال بی خطر می‌دانند و از هر ده والدین آمریکایی، چهار نفر گفته اند در صورت بازگشایی مدارس احتمالا فرزندان خود را به مدرسه نخواهند فرستاد.

این نظرسنجی آنلاین در روز‌های ۱۴ و ۱۵ ژوییه و در حالی انجام شد که مسئولان ۱۳ هزار مدرسه این کشور بر سر نحوه شیوه ایمن آموزش پس از تعطیلی مدارس در بهار امسال در پی گسترش شیوع ویروس کرونا بحث داشتند. نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که خواست دونالد ترامپ برای بازگشایی کامل مدارس، با خواست اکثر آمریکایی‌ها مغایرت دارد.

فقط ۲۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی گفتند که بازگشایی مدارس و بازگشت دانش آموزان به کلاس‌های درس را بی خطر می‌دانند. ۵۵ درصد دیگر اعلام کردند بازگشایی مدارس در شرایط کنونی خطرناک است و ۱۹ درصد هم ابراز بی اطلاعی کردند.

در میان پاسخ دهندگان که کودکانی در سن مدرسه دارند، از هر ده نفر، چهار نفر گفتند بعید است در صورت از سرگیری تدریس حضوری کودکانشان را به مدرسه بفرستند. پنج نفر دیگر از ۱۰ نفر گفتند که فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند و بقیه گفتند که در این باره مطمئن نیستند.

ترامپ اخیراً موضوع بازگشایی مدارس دولتی را به عنوان محور تبلیغات کارزار انتخاب مجدد خود قرار داده است. او گفته مدارس باید برنامه کاملی از کلاس‌های درسی خود را ارائه دهند و تهدید کرده است که بودجه مدرسه‌هایی را که از این دستور پیروی نکنند کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار