نتایج بررسی تیم تحقیقاتی دانشگاه بارسلونا اسپانیا نشان داد ویروس کرونا در مارس سال ۲۰۱۹ در نمونه‌های فاضلاب این شهر مشاهده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، نتایج یک مطالعه جدید محققان اسپانیایی حاکی از آن است که ردپای ویروس کووید-۱۹ ماه‌ها قبل از گزارش اولین مورد ابتلا به آن در چین، در فاضلاب شهری بارسلونا کشف شده است.

گروهی از محققان دانشگاه بارسلونا اسپانیا اعلام کردند در نمونه‌های مورد بررسی از فاضلاب شهری که مربوط به مارس سال ۲۰۱۹ است، ویروس کرونا را مشاهده کرده اند. این گروه تحقیقاتی پیشتر نیز رد ویروس کرونا را تا نیمه ژانویه سال جاری میلادی در شهر بارسلونا ردیابی کردند. این زمان ۴۱ روز پیش از اعلام اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین است.

این تیم دانشمندان اسپانیایی نمونه‌های اولیه فاضلاب شهری بارسلونا را در فاصله زمانی ژانویه ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار دادند. بنا به اعلام این تیم تحقیقاتی تنها در نمونه‌های متعلق به تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۹ نمونه‌های اندکی از ویروس کرونا مشاهده شد.

نتایج تحقیقات این گروه دانشمندان اسپانیایی گواه آن است که ویروس کرونا ماه‌ها پیش از آنچه تصور می‌شود، منتشر شده است. یکی از دانشمندان تیم تحقیقاتی دانشگاه بارسلونا معتقد است که ممکن است مواردی از ابتلا به ویروس کرونا با آنفلوآنزای شدید اشتباه گرفته شده باشد.

به‌رغم آنکه اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین به طور رسمی اعلام شد، اما پیش از این نیز گزارش‌هایی از مشاهده ویروس کرونا در فرانسه، مدت‌ها پیش از ثبت آن در ووهان، منتشر شد.

ویروس مهلک کرونا که همه‌گیری بی‌سابقه‌ای را در دنیا رقم زده است، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در سرتاسر دنیا به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار