امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین با یکدیگر درباره جنگ لیبی و سوریه گفتگو و رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور فرانسه و روسیه بصورت ویدئو کنفرانس با یکدیگر گفتگو کردند.

بر این اساس، مکرون در این گفتگو تاکید کرد: اطمینان دارم با روسیه در برخی موضوعات از جمله بحران لیبی می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. فرانسه و روسیه منافع مشترکی دارند که ثبات لیبی از آن جمله اند.

در بیانیه‌ای که کاخ الیزه منتشر کرد آمده است: رئیس جمهور روسیه به مکرون گفت من از احساسات و حساسیت‌های شما برای سازماندهی کاری مشترک درباره بسیاری از موضوعات مورد علاقه دو طرف آگاه هستم. ما از پیشنهاد‌های شما به هر نحو ممکن حمایت خواهیم کرد.

به گفته یک منبع نزدیک به پوتین، دو رئیس جمهور به ویژه به بحران لیبی اشاره کردند. امانوئل مکرون نگرانی خود را از تقویت حضور ترکیه در حمایت از دولت فائز السراج در لیبی ابراز کرد. او همچنین به مداخلات خارجی در حمایت از خلیفه حفتر، یکی دیگر از طرف‌های درگیر در لیبی و نیروی واگنر، یک گروه مزدور روس که به نزدیک بودن به رئیس جمهور روسیه مشهور است اشاره کرد.

در حالیکه نیرو‌های دولت وفاق ملی اخیرا پیروزی‌های مهمی در برابر نیرو‌های خلیفه حفتر به دست آورده اند، این منبع افزود ولادیمیر پوتین پاسخ داد ما باهم برای برقراری آتش بس بر اساس اوضاع نظامی کنونی همکاری خواهیم کرد.

روسای جمهور فرانسه و روسیه همچنین درباره جنگ داخلی سوریه با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداختند. دو طرف بر ادامه مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار