کمیته مبارزه با فساد سودان ۶۵۱ کارمندی را که در موسسه‌های دولتی متعدد مشغول به فعالیت بودند، به علت وابستگی به رئیس‌جمهور مخلوع این کشور برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، کمیته مبارزه با فساد و استرداد اموال کشور سودان به فعالیت ۶۵۱ کارمند در موسسات مختلف دولتی به علت وابستگی به عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان پایان داد.

این کمیته اعلام کرد: علت برکناری این افراد غیرقانونی بودن انتصاب و فعالیت آن‌ها در موسسه‌های دولتی است.

کمیته مبارزه با فساد در بیانیه‌ای گفت: ۹۸ مشاور حقوقی در وزارت دادگستری، ۷ کارمند دبیرخانه شورای حاکمیتی، ۲۶ کارمند صندوق ملی بیمه سلامت، ۵۶ کارمند دبیرخانه شورای وزارتی و ۱۴۸ کارمند در موسسات زیر مجموعه وزارتخانه‌ها برکنار شدند.

از سوی دیگر، کمیته مبارزه با فساد سودان حساب بانکی عمر البشیر و ۵ صرافی وابسته به وی را بلوکه و اعلام کرد میلیون‌ها دلار به صورت ماهانه در این حساب‌ها سپرده گذاری می‌شده است.

محمد الحسن الامین، وکیل عمر البشیر درخصوص این اتهامات اعلام کرد که هیچ اطلاعی از جزئیات حساب‌ها ندارد و درخصوص اجرای عدالت سیاسی علیه وی هشدار داد.

کمیته مبارزه با فساد ویژه تحقیق در پرونده‌های مالی و فساد دولت سابق در این کشور تشکیل شده است.

پس از اعتراضات مردمی در سودان، عمرالبشیر از سمت ریاست جمهوری این کشور عزل و برای محاکمه به زندان منتقل شد.

دادگاه سودان در دسامبر ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۸) در اولین حکم عمر البشیر را به اتهام فساد به دو سال حبس محکوم کرد.

شورای حاکمیتی سودان به ریاست عبدالفتاح برهان تابستان سال گذشته و بعد از کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور بعد از چند هفته ناآرامی در دارفور و سپس دخالت نیرو‌های ارتش تشکیل شد و هم اکنون در دوره انتقالی به سر می‌برد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار