رئیس جمهور سابق آمریکا با ابراز همدردی با خانواده جورج فلوید از دولت این کشور برای تبعیض نژادی و رفتار مغایر با دموکراسی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا امروز در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تبعیض نژادی در آمریکا با اشاره به اعتراضات به قتل وحشیانه «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست این کشور، رفتار دولت را مغایر با ادعای دموکراسی دانست.

جیمی کارتر در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، نوشت: «قلب من و روزالین [همسرش] از رفتار نژادپرستانه‌ای که هفته گذشته شاهد آن بودیم و این حجم عظیم اعتراض را در پی داشت، به درد آمد. ما با خانواده فلوید و همه کسانی‌ که در این کشور احساس می‌کنند مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، همدردی می‌کنیم. همه ما باید تبعیض را مورد انتقاد قرار دهیم.»

او در ادامه بیان آنکه خشونت، چه خودجوش و چه با مدیریت قبلی و آگاهانه، را قبول ندارد و از نظرش راه‌حل نیست و مقامات، مسئولِ ایجاد برابری و عدالت هستند، گفت: «مقامات و افراد قدرتمند هستند که باید بایستند و محکم به تبعیض نژادی میان سیستم پلیس آمریکا، نابرابری اقتصادی و اخلاقی میان سفیدها و سیاهپوستان و اقدامات مغایر با دموکراسی در این کشور نه بگویند.»

او با اشاره به رشد خودش به عنوان فردی سفیدپوست در جنوب آمریکا، جایی‌که سیاه‌پوستان مورد تبعیض نژادی بودند، گفت: «تجربه من این است که انسانیت بی‌نهایت زیبا و متنوع است. پیوندهای بشریت باید مستحکم بوده و بر ترس‌ها و تعصبات ما غلبه کند.»

هفته گذشته شهروند سیاه‌پوستِ غیرمسلح آمریکایی به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا از سوی پلیس این شهر به طرز دلخراشی خفه شد.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد. در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎کند که نمی‎تواند نفس بکشد. این التماس‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی جورج فلوید فشار می‎دهد.

معترضان در طول این هفته با تجمعات مکرر و گسترده خواهان پایان برخورد تبعیض آمیز پلیس با سیاه‌پوستان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
بابا بمیر دیگه فسیل
آخرین اخبار