اندرو کومو گفت: اتفاق اخیر رخ داده در ایالت مینه سوتا از جهات مختلف قابل تامل است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، اندرو کومو، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق اخیر رخ داده در مینه سوتا (قتل مرد سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست) از جهات مختلف قابل تامل است.

وی افزود: باید به بافت کلی این مسئله توجه کنیم. ما برای مدت ۹۰ روز فقط درگیر بحران ناشی از کووید-۱۹ بوده ایم. اما در روز نود و یکم درگیر بحران ناشی از کووید-۱۹ و وضعیت بوجود آمده در مینیاپولیس به علت ناآرامی‌های نژادی ناشی از مرگ جرج فلوید شدیم. این دو وضعیت با هم بی ارتباط نیستند. وقتی به مسئله وضعیت شبکه بهداشتی و درمانی کشور و شیوع بیماری کووید-۱۹ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که نابرابری در سطحی عمیق‌تر درجامعه ما وجود دارد و در ادامه وقتی به مسئله جرج فلوید می‌نگریم متوجه می‌شویم که در نظام قضائی و عدالت کشور، تبعیض و نابرابری وجود دارد. این دو مسئله به هم مرتبط هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مرگ این سیاه پوست فقط مرگ یک نفر به نام جرج فلوید نیست. ما برای خانواده او آرامش آرزو داریم و برای آن‌ها دعا می‌کنیم. اما نباید به این مسئله به چشم یک رویداد منفرد نگریست. بی عدالتی در دستگاه قضائی و عدالت کشور به گونه‌ای منزجرکننده وجود دارد. این یک واقعیت است. بیان این سخن، حس خوبی به من نمی‌دهد، زیرا خودم در گذشته دادستان بوده ام. اما واقعیت این است که در دستگاه قضائی و عدالت کشور، بی عدالتی وجود دارد. این درحالی است که دستگاه قضائی باید تامین کننده عدالت درجامعه باشد.

وی در ادامه گفت: این مسئله فقط خاص جرج فلوید نیست. اگر به تاریخ زندگی خودم نگاه کنم می‌بینم که این اتفاقات در گذشته نیز بوده است. این جریان با رادنی کینگ شروع شد. این اتفاق سی سال پیش بود. ما افراد دیگری را نیز در این شهر داشته ایم که به همین سرنوشت دچار شدند. ما چند بار این وضعیت را شاهد بوده ایم؟ بله، درست است که اسامی تغییر می‌کند، اما رنگ (این قربانیان) تغییر نمی‌کند. این واقعیتی دردناک در کشور است. مسئله فقط به سی سال گذشته بازنمی گردد بلکه تاریخ این کشور، مملو از تبعیض و نژادپرستی است که سابقه چند صدساله دارد. این مسئله، واقعیتی صادقانه است. علت (اصلی) این خشم و استیصال (که الان شاهد آن هستیم) همین مسئله است.

وی افزود: من نیز همانند دیگران از این بی عدالتی بنیادی، به شدت خشمگین هستم. به همین علت است که قاطعانه از تظاهرکنندگان حمایت می‌کنم. اما خشونت، جواب این وضعیت نیست و هرگز هم راه حل نبوده است. درواقع، خشونت نتیجه معکوس می‌دهد، زیرا خشونت سبب مبهم شدن درست بودن پیام و ماموریت می‌شود و توسل به خشونت در پاسخ، سبب از دست رفتن نکته اصلی می‌شود و به افرادی که به دنبال سپر بلا هستند این امکان را می‌دهد تا به خشونت‌ها اشاره کنند و نه کنش‌هایی که سبب بروز واکنش‌هایی شده است.

فرماندار نیویورک همچنین گفت: بروز خشونت این امکان را به دیگران می‌دهد تا درباره خشونت صحبت کنند و نه اینکه صادقانه به وضعیتی رسیدگی شود که عامل بروز خشونت بوده است. خشونت نتیجه‌ای ندارد. مارتین لوتر کینگ همین نکته را گفته است. او بهتر از هرکس دیگری که امروز در این باره با ما سخن می‌گوید با این مسئله آشنا بود. او می‌گفت بروز رفتار توام با نفرت درمقابل نفرت، سبب چندبرابر شدن نفرت می‌شود. نفرت نمی‌تواند نفرت را ریشه کن کند. فقط عشق می‌تواند این کار را انجام دهد. بله درست است که خشمگین شویم. درست است که مستاصل شویم. درست است که عصبانی شویم. اما خشونت، هرگز!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مگه میشه بی عدالتی و تبعیض نباشه!مثل بالا کشیدن جام زهر بدون هیچ اتفاقیه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هی اندرو کومو: بی عدالتی از همان روزهای تهاجم و مهاجرت اجداد سفید پوست و نژادپرست تو با هجوم وحشیانه و مهاجرت وجود داشت که ساکنین اصلی رنگین پوست و سرخ پوست این قاره را که فقط سپر و تیر و کمان و نیزه برای خود داشتند با انواع مسلسل اتوماتیک و دستی و توپهای قابل حمل توپخانه ای کشتار کردید و مردانشان را کشتید و زنانشان را تجاوز کردید وبه بیگاری کشیدید ودورگه های آمریکائی بوجود آمدند و در انتهای داستان نسلشان را منقطع النسل کردید واین تاریخ 200ساله آمریکاست که همه و همه با کشتار و اعدام رنگین پوستان از درختان و قتل و غارت و تجاوز علیه صاحبان اصلی این سرزمین شروع شده و تا همین امروز هم ادامه دارد و در روز روشن بیگناه رنگین پوستان را به مسلخ می برید فقط وفقط به خاطر اینکه نژاد سفیدپوست را برتر میدانید و ااین تکرار تاریخ آمریکاست ولی بصورت مدرن واین همان تعریف:
""حقوق بشرآمریکائی است"".و این داستان ادامه دارد این ادعای ما را کارگردانان بزرگ و بنام آمریکائی با خلق آثار سینمائی در آرشیو مصور تاریخ آمریکا و چگونگی تشکیل آمریکای شمالی و جنوبی بوضوح و آشکار ثبت کرده اند اما با این تفاوت که همیشه با مظلوم نمائی وچشم پوشیدن از حقیقت خلاف واقع به بیننده القاء شده و سفیدپوستان و نژادپرستان قهرمان این فیلم ها هستند............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چقدر پخته وچقدر زیبا صحبت کرد و واقعیت هم همینه ولی متأسفانه همیشه از حکومتها افرادی نفوذی هستند که گفتمان را به بلوا و غارت میکشند. وشوربختانه تر اینکه در تمامه دنیا این سناریو یکی است. برایه همه ملل و برایه تمامه حکومتها.....
آخرین اخبار