شمار امضا‌های تومار درخواست اخراج مشاور نخست وزیر انگلیس میلیونی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این که دومینیک کامینگز (Dominic Cummings)، مشاور ارشد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که از او به عنوان مغز متفکر دولت او یاد می‌شود، مقررات دولتی شرایط کرونایی را زیر پا گذاشت، "بوریس جانسون" از اخراج او سرباز زد، اما اکنون، تومار الکترونیکی درخواست اخراج او را حدود یک میلیون انگلیسی امضا کرده اند.

هفته پیش رسانه‌های انگلیس گزارش دادند "دومینیک کامینگز" برخلاف مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه، صد‌ها کیلومتر رانندگی کرده و به شمال شرقی انگلیس رفته است. از آن زمان درخواست‌ها برای استعفا یا برکناری کامینگز که گفته شده نقش موثری در پیروزی جانسون در انتخابات اخیر داشت، مطرح شده و حتی برخی رسانه‌ها از استعفای او در پی فشار‌ها خبر دادند، اما گفته شد جانسون استعفای او را نپذیرفته است. با این حال حدود ۴۰ نماینده حزب حاکم محافظه کار در مجلس، از نخست وزیر درخواست کردند او را اخراج کند.

بوریس جانسون در روز‌های اخیر، از مشاورش دفاع کرده و گفته کامینگز از هر نظر مسئولانه و قانونی و سالم عمل کرده است.

به نوشته روزنامه مترو، تا صبح روز جمعه، بیش از ۹۴۵ هزار نفر در انگلیس، توماری الکترونیکی را امضا کرده اند که خواهان اخراج مشاور نخست وزیر انگلیس است.

روزنامه مترو نوشت، روز دوشنبه، پس از این که اعلام شد "دومینیک کامینگز" به منظور دیدن والدینش، به شهر دارهام سفر کرده است، بیش از نیم میلیون نفر این تومار را امضا کردند. به نوشته این روزنامه، در یک نظرسنجی، ۸۰ درصد از پاسخگویان در انگلیس گفته‌اند اقدام مشاور نخست وزیر انگلیس نادرست بوده است.

روزنامه دیلی تلگراف به نقل از پلیس شهر دارهام نوشته است، کامینگز "احتمالا مقررات مربوط به همه گیری را نقض کرده است"، اما این اقدام، به علت کم اهمیت بودن، نیازمند واکنش قانونی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار