فدرال رزرو آمریکا: آینده تجاری کشور نامشخص و بدبینانه است

فدرال رزرو آمریکا طی گزارشی بازگشت اقتصادی آمریکا به شرایط پیش از کرونا را بسیار نامطمئن توصیف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده که پس از گذشت چند هفته از تعطیلی اقتصادی، چشم انداز بازگشت دوباره به وضعیت اقتصادی پیش از شیوع ویروس کرونا «بسیار نامشخص» است.

فدرال رزرو آمریکا این را هم گفته که  شرکت‌های تجاری در سراسر این کشور درباره اینکه چطور همه چیز سریعا می‌تواند به حالت عادی خود بازگردد، بسیار بدبین هستند.

بررسی گزارش فدرال رزرو نشان می‌دهد که شرایط و فعالیت اقتصادی آمریکا طی هفته‌های اخیر شدیدا در حال کاهش است و مستاجران قادر به پرداخت اجاره نیستند.

بانک مرکزی فدرال می‌گوید: «اگرچه بسیاری ابراز امیدواری کرده‌اند که پس از بازگشایی مشاغل، فعالیت‌های اقتصادی هم بیشتر شود، چشم‌انداز اقتصادی برای اکثر آمریکایی‌ها بسیار نامشخص است و اکثرا نسبت به سرعت بهبود شرایط اقتصادی بسیار بدبین هستند».

ویروس کرونا و شیوع آن ضربه بزرگی به اقتصاد آمریکا زده است. تعطیلی کارخانه‌ها و رکود بی‌سابقه در این کشور باعث شده تا محبوبیت دونالد ترامپ هم شدیدا کاهش یابد. در همین ارتباط، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این گفت که قدرت آمریکا رو به افول است. ترامپ شدیدا نگران آینده خود در انتخابات آتی آمریکاست بنابراین اصرار دارد که فعالیت اقتصادی آمریکا سریعا بازگشایی شود. کارشناسان حوزه بهداشت تصریح کرده‌اند که این اقدام موجب ایجاد موج دیگری از شیوع ویروس کرونا در این کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار