سازمان ملل: بحران یمن بدترین بحران انسانی در جهان است

آژانس امور پناهندگان سازمان ملل هشدار داد بحران یمن بدترین بحران انسانی در جهان به شمار می‌رود و نبود بودجه می‌تواند به متوقف شدن برنامه‌های بشردوستانه در این کشور منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی آژانس امور پناهندگان سازمان ملل در مصاحبه با شبکه الجزیره، بحران یمن را بدترین بحران انسانی در جهان توصیف کرد.

این مقام سازمان ملل هشدار داد که نبود بودجه می‌تواند به متوقف شدن برنامه‌های بشردوستانه در یمن منجر شود.

سخنگوی آژانس امور پناهندگان سازمان ملل از جامعه جهانی خواستار همکاری برای کمک به مردم یمن در محافظت از خودشان شده است.

این مقام سازمان ملل در ادامه خواستار توقف جنگ یمن شده و هشدار داد که نبود بودجه ممکن است که در ماه آینده به محروم شدن ۲۵ هزار خانواده یمنی از کمک‌های بشردوستانه منجر شود.

در حالی که مردم یمن با بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می‌کنند، ائتلاف سعودی همچنان به بمباران شهر‌های این کشور ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

هشدار صریح یحیی سریع به متجاوزان سعودی

دوشنبه شب نیز یک منبع آگاه در بندر «الحدیده» یمن اعلام کرد کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی این کشور همچنان در توقیف عربستان سعودی هستند و ائتلاف متجاوز سعودی تا کنون بیش از ۲۰ کشتی حامل بیش از ۵۰۰ هزار تُن سوخت و مواد غذایی را توقیف کرده است.

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن نیز از تداوم تجاوز ائتلاف سعودی علیه ملت یمن خبر داد و گفت: «با توجه به شیوع کرونا، ائتلاف متجاوز [سعودی] همچنان به دزدی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی در دریا ادامه می‌دهد».

وی افزود سازمان ملل و ائتلاف متجاوز سعودی، مسئول هر گونه قطع خدمات ضروری به ملت یمن در دوران شیوع کرونا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار