آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا وابسته به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) از فروش ۱۸ فروند اژدر سنگین وزن پیشرفته Mk-۴۸ Mod ۶ به تایوان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا وابسته به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی ۱۸ فروند اژدر سنگین وزن پیشرفته Mk-۴۸ Mod ۶ و تجهیزات مرتبط به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار به تایوان موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «آژانس همکاری امنیت دفاعی مجوز لازم را صادر کرده و به کنگره درباره احتمال فروش این سلاح به تایوان اطلاع داده است».

بر اساس این بیانیه، فروش این سلاح با حمایت از تلاش‌های مداوم تایوان برای نوسازی تجهیزات نیرو‌های مسلح خود و حفظ قابلیت دفاعی اش، از نظر ملی، اقتصادی و امنیت به نفع آمریکاست.

این خبر همان روزی اعلام شد که «تسای اینگ-ون» رئیس جمهور تایوان، برای دور دوم ریاست جمهوری خود قسم یاد کرد و گفت به شدت ادعا‌های چین را درباره حاکمیت بر تایوان رد می‌کند.

چین در پاسخ رئیس جمهور تایوان گفت «اتحاد مجدد» اجتناب ناپذیر است و هرگز استقلال تایوان را تحمل نخواهد کرد.

سال گذشته نیز دولت آمریکا با فروش ۱۰۸ تانک ام۱ آبرامز M ۱ Abrams و مقداری مهمات ضدهوایی و ضد تانک به ارزش دو میلیارد دلار و همچنین بیش از ۶۰ فروند جنگنده اف-۱۶ به تایوان موافقت کرده بود.

پکن پیش از این نیز به آمریکا هشدار داده بود اگر به تایوان تسلیحات نظامی بفروشد با اقدام مقابله جویانه چین مواجه خواهد شد. ارتش چین در تازه‌ترین بیانیه خود ضمن انتقاد شدید از آمریکا آورده است چنین فروش‌های تسلیحاتی هرگز باعث برتری نظامی تایوان در برابر چین نمی‌شود.

پیشتر وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، پکن فروش تسلیحات به تایوان از سوی هیچ کشوری از جمله آمریکا را بر نمی‌تابد و آن را خلاف اصل «چین واحد» می‌داند.

دولت چین بار‌ها اعلام کرده است، استقلال جزیره تایوان را تحمل نخواهد کرد؛ چین، تایوان را جزء‌لاینفک خاک خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
در عوض باید دید چین چه چیزی و به کجا می فروشد
آخرین اخبار