همکاری عشایر و نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق بار دیگر توطئه تروریست‌ها را خنثی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه آفاق عراق از مشارکت نیرو‌های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نیرو‌های بسیج عشایری این کشور در عملیات نظامی «اسود الصحراء» (شیران صحرا) و همکاری آنان با نیرو‌های امنیتی خبر داد.

قتاده عادل، خبرنگار شبکه تلویزیونی آفاق در گزارشی اظهار کرد: عملیات نظامی بزرگی با عنوان «شیران صحرا» آغاز شد تا صحرای غربی را از چنگال تروریسم پاکسازی کند. این عملیات نظامی شامل بازرسی و پاکسازی صحرای موسوم به وادی حوران و مناطق مجاور آن تا مرز‌های عراق و سوریه است. این عملیات با مشارکت نیرو‌های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نیرو‌های بسیج عشایری و با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگرد‌های ارتش و نیروی هوایی به اجرا درمی آید تا مناطق صحرایی پاکسازی شود.

یکی از اعضای بسیج عشایری گفت: «این عملیات نظامی که به نام شیران صحراست برای تحت تعقیب قرار دادن تروریست‌های جنایتکار داعش و پاکسازی همه مناطق صحرایی است که احتمال حضور تروریست‌های داعش در آن وجود دارد. این مناطق شامل وادی حوران و القذف و همه صحرا‌هایی است که در برخی اوقات گروه تروریستی داعش در آن مستقر می‌شود».

خبرنگار شبکه ماهواره‌ای آفاق افزود: فرماندهان امنیتی در بسیج عشایری عراق تاکید می‌کنند ادامه عملیات نظامی، باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش را -که تلاش می‌کنند هراز چندگاهی حضور خود را بازیابی کنند- از بین خواهد برد. در این عملیات همکاری‌های مشترک بین عشایر و نیرو‌های امنیتی و ندادن فرصت به تروریست‌ها و کسانی که بخواهند به امنیت و ثبات استان خدشه وارد کنند قابل ملاحظه است.

یکی از مسئولان امنیتی عراق نیز گفت: «این عملیات یک عملیات پیش دستانه و بی سابقه است تا از تحرکات گروه تروریستی داعش جلوگیری کند و آن‌ها را در عمق صحرا تحت تعقیب قرار دهد. در صورتی که این نوع عملیات ادامه یابد فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در صحرا نیز از بین خواهد رفت. ما به نوبه خود عملیات شیران صحرا را تبریک می‌گوییم».

خبرنگار شبکه آفاق افزود: در استان الانبار هیچ جایی برای جنایتکاران وجود ندارد؛ جنایتکارانی که این خاک به گورستانی برای آنان تبدیل شده است. همکاری عشایر و نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی، سدی مستحکم در برابر کسانی خواهد بود که بخواهند بار دیگر در عراق هرج و مرج ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدارو شکر مرگ بر امریکا
آخرین اخبار