ارتش آمریکا نیرو‌های ویژه سرویس مخفی خود را برای مقابله با وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا و انتقال مقامات ارشد این کشور به مکان امن در واشنگتن مستقر کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، به دنبال بحرانی شدن وضعیت آمریکا به دلیل افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در این کشور، نیرو‌های ارتش در واشنگتن به حالت آماده باش قرار گرفته است.

نشریه نیوزویک به نقل از یک افسر ارشد نظامی گزارش داد پنتاگون به طور مخفیانه ۱۰ هزار نیروی خود را برای مقابله با وضعیت اضطراری در ایالت واشنگتن مستقر کرده است. این برنامه وزارت دفاع آمریکا از یک ماه پیش و بدون اینکه اعلان عمومی درباره آن صورت گیرد، اجرا شده است.

بنا به گفته منابع آگاه، این نیرو‌ها برای آمادگی برای مقابله با وضعیت اضطراری و حفاظت از پایتخت آمریکا و در صورت ضرورت تخلیه کاخ سفید و برخی دفاتر اصلی دولت در واشنگتن مستقر شدند.

بنا به نوشته این نشریه آمریکایی به این نیرو‌ها دستور داده شده تا ادامه کار دولت را در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا تضمین کرده و در صورت بروز حالت بحرانی در واشنگتن، برای انتقال مقامات ارشد دولتی و نظامی به جای امن وارد عمل شوند.

در حالی که گارد ملی در سرتاسر آمریکا مستقر شده است، مقامات پنتاگون اصرار دارند نیرو‌های آن‌ها در حال انجام هیچ ماموریت محرمانه‌ای نیستند. به نوشته نیوزویک آغاز به کار ستاد مشترک ملی پایتخت، با ۱۰ هزار نیروی ویژه، ادعای مقامات وزارت دفاع آمریکا را نقض می‌کند.

همچنین نیوزویک گزارش داد گردان ۱۰۶ نیروی هوایی ایالت ایلینویز با همراهی دو بالگرد ویژه بلک هاوک و فورت بلویر، به شمال واشنگتن منتقل شده اند. پیشتر ارتش و رسانه‌های آمریکا هرگونه استفاده از گارد ملی این کشور برای اجرای قوانین نظامی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا در این کشور را رد کردند.

براساس تازه‌ترین آمار بیش از ۶۷۱ هزار نفر در آمریکا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند، که وضعیت بحرانی را در ایالت‌های مختلف این کشور بوجود آورده است. از این تعداد ۳۳ هزار آمریکایی تاکنون جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار