وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با اشرف غنی و عبدالله عبدالله به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با اشرف غنی و عبدالله عبدالله به صورت تلفنی گفتگو کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه ای نوشته است: اشرف غنی و ظریف در این تماس تلفنی در رابطه با همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و چگونگی بازگشت مهاجرین افغانستانی از ایران بحث تفصیلی انجام دادند.

محمد جواد ظریف در این گفتگو به اشرف غنی اطمینان داده است که ایران به مهاجرینی که در جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برند و به ویروس کرونا مبتلا گردیده‌اند خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که طرفین در این تماس تلفنی درباره اوضاع سیاسی منطقه و افغانستان نیز بحث و تبادل نظر کرده اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با عبدالله عبدالله نیز به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

دفتر مطبوعاتی عبدالله با انتشار اطلاعیه ای گفته است که در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، درباره همکاری‌های مشترک دو کشور و منطقه‌ای در مبارزه با شیوع ویروس کرونا و راه‌های موثر جلوگیری و تبادل تجربه‌های مشترک گفتگو کرده است.

این اطلاعیه افزوده است که ظریف از همکاری لازم جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین افغانستانی که به کرونا مبتلا شده‌اند اطمینان داده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرده است که ایران از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان حمایت می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.