شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد این احتمال وجود دارد که شیوع کرونا در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به بخش گردشگری فرانسه ۱۰ میلیارد یورو خسارت وارد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، پس از موزه لوور، برج ایفل نیز به روی گردشگران بسته شد، اما تعطیلی ایفل ضربه سخت دیگری به بخش گردشگری فرانسه وارد خواهد کرد و این امکان وجود دارد که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، به صنعت گردشگری فرانسه ۱۰ میلیارد یورو خسارت وارد شود.

موزه لوور پاریس که بیشترین بازدیدکننده را در جهان دارد، تعطیل شده است. به جز موزه لوور، اماکن فرهنگی-تاریخی دیگری نیز به روی گردشگران و بازدیدکنندگان بسته شد. مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (Georges-Pompidou)، موزه اورسه (Musée d'Orsay) و کاخ ورسای نیز تا اطلاخ ثانوی تعطیل شده‌اند.

در پی این تصمیم، گردشگران بسیار ناامید شدند و واکنش‌هایی نشان دادند.

خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: اتخاذ چنین تصمیمی در شرایط کنونی تعجب برانگیز نیست. البته این یک تصمیم بسیار نمادین است. برج ایفل مرکز اصلی گردشگری در فرانسه تعطیل شد. بازدیدکنندگان از روز جمعه دیگر امکان بازدید از این برج را ندارند. این امر به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا صورت گرفت. گرچه اغلب گردشگرانی که با آن‌ها گفتگو کردیم، شرایط را درک می‌کنند، اما بسیاری هم از اتخاذ چنین تصمیمی بسیار مأیوس شدند.

یکی از گردشگران گفت: «من بخاطر دانشجویانم بسیار ناراحت هستم، زیرا آن‌ها واقعاً قصد داشتند از برج ایفل بالا بروند. آن‌ها همه طول ترم در این باره حرف می‌زدند؛ اما آرزوی آن‌ها محقق نمی‌شود».

دختر جوانی گفت: «برای ما لحظه بدی است. ما گردشگر هستیم. منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. البته اگر هم بخواهیم اینجا بمانیم، این خطر وجود دارد که اوضاع پیچیده‌تر شود».

خبرنگار شبکه در پایان گزارش خود افزود: این تعطیلی ضربه سخت دیگری بر بخش گردشگری فرانسه وارد خواهد کرد و شیوع ویروس کرونا این بخش را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. این احتمال وجود دارد که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، به بخش گردشگری فرانسه ۱۰ میلیارد یورو خسارت وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار