در فرانسه که به دومین کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا پس از ایتالیا تبدیل شده، تمهیدات و شرایط ویژه‌ای برای زندگی روزمره مردم در نظر گرفته شده است.

تاثیر کرونا بر زندگی روزمره مردم فرانسه چه بوده است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به تعویق افتادن دوی نیمه ماراتن پاریس، تعطیلی مدارس و لغو مراسم دعا در «لوآز» نشان می‌دهد میزان شیوع ویروس کرونا به تدریج به طور عینی بر زندگی تمام مردم فرانسه تاثیر می‌گذارد.

با تایید ۱۰۰ مورد آلودگی در فرانسه از ابتدای ماه ژانویه، فرانسه به دومین کانون شیوع ویروس کرونا در اروپا پس از ایتالیا تبدیل شده است و این مقامات فرانسه را وادار کرد تجمعات گسترده در محیط‌های بسته را لغو کنند.

«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه اعلام کرد این سیاست پیشگیرانه بسیار جدی با هدف محدود کردن انتشار ویروس از طریق ارتباط نزدیک مردم است.

«ژروم سالمون» معاون وزیر بهداشت فرانسه نیز اعلام کرد تاکنون ۱۲ فرد آلوده به ویروس کرونا در فرانسه درمان شدند، دو نفر جان خود را از دست دادند و ۸۶ نفر نیز در بیمارستان به سر می‌برند.

در شهر لوآز، کانون اصلی آلودگی با ۳۶ مورد ثبت شده، فرمانداری با انتشار توئیتی از تعطیلی همه مدارس خبر داد. برگزاری مراسم دعا در کلیسا هم در این منطقه تا زمان صدور دستور جدید تعطیل شد.

در سراسر کشور فرانسه نیز رویداد‌های ورزشی لغو شدند.

نمایشگاه کشاورزی پاریس که یکی از رویداد‌های تجاری بزرگ در فرانسه محسوب می‌شود نیز در پی نگرانی‌های موجود شنبه شب ۲۴ ساعت پیش از موعد مقرر به کار خود پایان داد. این نمایشگاه امسال رونق همیشگی را نداشت. در سال ۲۰۱۹، ۶۳۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، اما در سال ۲۰۲۰ تنها ۴۸۰ هزار و ۲۲۱ نفر طی هشت روز از نمایشگاه بازدید کردند.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد این تدابیر موقتی است و بی شک ما باید در آن تحول ایجاد کنیم. این‌ها اقدامات محدود کننده‌ای است و ما امیدواریم مدت اندکی به طول بیانجامد، زیرا این بدین معنا خواهد بود که ما توانستیم شیوع ویروس را مهار کنیم. وی با این حال لغو برگزاری انتخابات شهرداری را که برای ۱۵ و ۲۲ مارس پیش بینی شده است، رد کرد.

وزیر بهداشت فرانسه همچنین اعلام کرد دیگر دلیلی برای قرنطینه افرادی که از مناطق نارنجی بازگشته اند، وجود ندارد. در نتیجه دانش آموزانی که از لمباردی و ونتو در ایتالیا بازگشته اند دیگر می‌توانند، به مدرسه بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار