شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد در مخازن سوخت هواپیمای مدل مکس ۷۳۷ اشیا خارجی پیدا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام رسمی شرکت هواپیماسازی بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد در مخازن سوخت برخی از هواپیما‌های مکس ۷۳۷ خود اشیا خارجی پیدا شده است.

مارک جنکس، مدیر برنامه ۷۳۷ بوئینگ اعلام کرد: پس از پیدا شدن اشیا خارجی در مخازن سوخت چند هواپیمای مکس ۷۳۷ که در انبار نگهداری می‌شدند، اقداماتی در این  چراچوب در پیش گرفتیم.

شبکه خبری سی ان بی سی نیز اعلام کرد بوئینگ قصد دارد تحقیقاتی را در خصوص وجود اشیا خارجی در مخازن و نیز بررسی تمامی هواپیما‌های مکس ۷۳۷ که هنوز تحویل داده نشده اند، صورت دهد. با این حال بوئینگ اعلام کرده است این روند بر روی بازگشت این هواپیما‌ها به خط پروازی تاثیری نخواهد داشت.

نتایج مالی شرکت بوئینگ در سال ۲۰۱۹ نشان داد رسوایی اخیر هواپیما‌های مکس ۷۳۷ سبب اولین ضرر سالانه این شرکت در ۲۳ سال اخیر شد. شرکت بوئینگ پیشتر اعلام کرد از ماه ژانویه تولید هواپیما‌های مسافربری مکس ۷۳۷ خود را موقتا تعلیق خواهد کرد.

در سقوط دو هواپیمای مکس ۷۳۷ در اندونزی و اتیوپی بیش از ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و علت هر دو حادثه مشکل در دستگاه‌های کنترل پرواز اعلام شد. 

شرکت بوئینگ در سال ۲۰۱۹ شاهد بدترین سال خود در زمینه ثبت سفارشات طی دهه‌های گذشته بود، به طوری که باعث اولین توقف تولید مدل ۷۳۷ در ۲۰ سال گذشته شد و مدیر این شرکت در دسامبر گذشته استعفا داد. شرکت بوئینگ هنوز منتظر زمانی است که مدل ۷۳۷ مکس مجدد مجوز پرواز دریافت کند، این موضوع بدین معنی است که این شرکت تا آن زمان نمی‌تواند این هواپیما را به مشتریان تحویل دهد و مبلغی دریافت کند.

بوئینگ پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که تا پایان سال جاری این هواپیما‌ها به خط سرویس بازگردند. اما سازمان‌های ناظر بر مقررات در آمریکا اعلام کردند که این هواپیما به این سرعت مجوز بازگشت به پرواز دریافت نخواهد کرد.

بوئینگ که مقر آن در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن است یکی از بزرگترین صادرکنندگان آمریکا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۰۰:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
چیه این چرندیات.کی نوشته اینها رو؟
آخرین اخبار