فتح اللهی گفت: درصد بیکاران صنعتی کشور نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و کشور توانسته از شرایط فشار خارج شده و وضعیت صنعتی به شرایط عادی برگشته‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، افشار فتح اللهی مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه درآیین افتتاح پروژه‌های صنعتی درشهرک شکوهیه قم گفت: دشمن پیش بینی کرده‌بود که ایران در پایان سال گذشته با یک رکود جدی در حوزه صنعت روبه رو شود، اما امروز نسبت به سال قبل در تمام حوزه‌های تولیدی رشد داشته‌ایم.

فتح اللهی گفت: با وجود تحریم‌های همه جانبه، کشور از شرایط تحریم عبور کرده و در مسیر رونق تولید قرار گرفته‌است.

او ادامه داد: جزء دو رشته صنعتی که به دلایل خاص همچنان مشکلاتی احساس می‌شود، بقیه صنایع دارای رشد می‌باشد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار دارد و تاکنون هیچ کشوری با این شکل از نظام تحریمی روبه رو نبوده‌است.

او گفت: تولید و اشتغال کشور هدف تحریم‌های دشمن است و آن‌ها نمی‌خواهند مواد اولیه صنعت وارد کشور شود.

فتح اللهی اضافه کرد: ایران در واردات محصول نهایی تحریم نیست، اما در صادرات محصول نهایی تحریم است که نشان می‌دهد دشمن کاملا تولید و اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: این وزارتخانه به هر اندازه که تولیدکنندگان نیاز داشته باشند مواد اولیه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

فتح اللهی تاکید کرد: دغدغه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی حذف واسطه‌ها و تحویل مستقیم مواد اولیه به تولیدکنندگان بر اساس تولید واقعی است.

او گفت:‌با عمق دادن به نهضت ساخت کشور بسیاری از نیاز‌های وارداتی کشور در صنعت خودرو، لوازم خانگی و ... مرتفع شده‌است.

فتح اللهی یادآور شد: افزایش ظرفیت‌های صادراتی از رویکرد‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ۱۵ کشور حاشیه‌ای ایران در این رابطه ظرفیت ویژه‌ای دارند.

او افزود: ایران فقط ۲ درصد نیاز صادراتی این کشور‌ها را تامین می‌کند و هدف گذاری ابتدایی کشور رسیدن به ۴ درصد در این زمینه است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: از ابتدای امسال ۱۷ واحد تعطیل درقم به چرخه تولید بازگشته که نشان می‌دهد مدیران صنعتی کشور راه مقابله با تحریم را یاد گرفته‌اند.

همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۱۱ طرح صنعتی قم با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۳۵۸ تن امروز با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار قم به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار