معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری قم با اشاره به حضور سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار قمی در پیاده‌روی اربعین، گفت: از این تعداد ۸۰ هزار زائر از طریق ناوگان عمومی به مرز‌های خروجی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم گفت: همچنین حدود ۱۷۰ موکب نیز از این استان نیز جهت خدمت‌رسانی به زائران در داخل و خارج از کشور، ثبت نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ موکب از استان قم برای خدمت رسانی به زائران اربعین ثبت نام خود را نهایی نموده‌اند.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران و امامزاده جمال (ع) مهمترین نقاط برای اسکان زائران خارجی در استان قم است، گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین از ۲۰ اربعین آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری قم اضافه کرد: با مجموعه تدابیر پیش‌بینی شده، تلاش می‌شود اربعین امسال در مقایسه با سال‌های گذشته سفر مطلوب و با کیفیت‌تری برای زائران اربعین رقم بخورد.

حسینی مقدم اضافه کرد: برای زائران ایرانی ۲۴ ساعت و برای زائران غیرایرانی ۳ روز امکان اسکان رایگان در ۵۰ نقطه از قم فراهم است و امسال پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار نفر در این استان، اسکان داده شوند.

حسینی مقدم ادامه داد: در سطح استان قم ۲۰ کمیته مرتبط با خدمت رسانی به زائران اربعین در حوزه‌های اسکان، سلامت و درمان و خدمات فرهنگی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری قم یادآور شد: در مجموع کواکب داخل و خارج از استان قم امکان اسکان شبانه ۱۰۰ هزار نفر و پذیرایی از ۴۰۰ هزار زائر فراهم شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار