مسئول ستاد مردمی اربعین استان اردبیل گفت: همچون سال‌های گذشته با مشکل کمبود اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی مواجه هستیم.

علی حسن‌زاده دگفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه (س) یا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اردبیل در بحث اربعین ورود پیدا کرده و سه حوزه را برای پیاده روی اربعین مشخص کردیم.

حسن زاده با بیان اینکه یک بخش مربوط به خدمات‌دهی به زائرین اربعین است، تصریح کرد: اعزام زائرین و مباحث فرهنگی از دیگر حوزه‌هایی است که برای این ایام پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است.

مسئول جبهه فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه اعزام زائرین، با توجه به هماهنگی با کانون مساجد، پایگاه‌های مساجد و مجموعه‌های مردمی و هیئت‌های حسینی قرار است ۱۱۰ اتوبوس برای انتقال زائرین اعزام شوند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه قسمتی از اعزام‌ها هوایی و بخشی هم به صورت زمینی است، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم در این بخش انجام شده و در داخل عراق هم هماهنگی اتوبوس‌ها برای انتقال زائرین از مرز، انجام شده و در حال ثبت نام زائران هستیم.

مسئول جبهه فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه همچون سال‌های گذشته با مشکل کمبود اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی مواجه هستیم، گفت: تلاش کردیم تعدادی از زائرین که با ماشین شخصی خود به مرز می‌روند در حد ظرفیت خودروی خود، زائرین را هم با خود ببرند.

مسئول ستاد مردمی اربعین اردبیل با اشاره به اینکه سه پرواز از اردبیل به نجف برقرار است، تصریح کرد: قرار است در ایام اربعین تعدادی از زائرین از طریق این پرواز‌ها به نجف منتقل شوند.

حسن زاده به اجرای برنامه‌های فرهنگی در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: در مباحث فرهنگی ۳ محور مشخص شده که یکی از آن مربوط به برنامه نایب الشهید است.

مسئول جبهه فرهنگی استان اردبیل افزود: در بحث شهید و شهادت، برنامه نایب‌الشهید را داریم که در آن عکس و کارت تعدادی از شهدای استان را آماده کردیم که زائرینی آمادگی داشته باشند می‌توانند به صورت داوطلبانه نایب‌الزیاره شهید باشند.

مسئول جبهه فرهنگی اردبیل از اجرای برنامه سفیران اربعین خبر داد و گفت: در این برنامه فرهنگی، سفیران شهدا، عکس شهدا و پوستر‌های شهدای عراق و ایران که طراحی شده است را بین نجف و کربلا بین زوار پخش می‌کنند.

حسن‌زاده از برگزاری یادواره ویژه شهدای غزه و کودکان غزه در کربلا خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این برنامه انجام شده است. 

او افزود: در حوزه قرآنی هم جلسات قرآنی خانگی در نجف و کربلا پیش بینی شده، سوره فتح چاپ شده و بین زائران پخش می‌شود. برنامه ختم قرآن هم داریم به صورتیکه قرآن صفحه‌ای چاپ و پخش شده که هر زائر یک صفحه را بخواند و بتوانیم حداقل ۱۴ بار قرآن را ختم‌کنیم. 

مسئول جبهه فرهنگی اردبیل گفت: حوزه سوم مربوط به برگزاری مراسمات است که اعزام از اردبیل و از نجف به سوی کربلا است. ۵ شب مراسم در کربلا برای اردبیلی‌ها برگزار میشود و در این مراسم‌از علمای بزرگ دعوت شده است. نهایت این مراسمات هم در روز اربعین دسته عزاداری‌های اردبیل از مقابل مقام حضرت صاحب الزمان حرکت و به حرم امام حسین و بین الحرمین و به حضرت ابوالفضل مشرف می‌شوند.

حسن زاده به بحث خدمات دهی موکب‌ها و اسکان زائرین اشاره کرد و گفت: در این بخش علاوه بر تغزیه زائران، خدمات پزشکی و درمانی را هم خواهیم داشت.

مسئول ستاد مردمی اربعین اردبیل با بیان اینکه در سال‌های قبل اردبیل نقش کمرنگی در بحث اسکان ایفا می‌کرد، گفت:، اما امسال در مهدیه اردبیل موکب ۱۵۰۰ نفری در کربلا پیش‌بینی کردیم و هماهنگی لازم انجام شده است.

حسن زاده از برپایی سه موکب در کربلا خبر داد و گفت: مدرسه‌ای در کربلا شارع العباس پیش بینی کردیم که یک هزار و ۵۰۰ نفر در آن اسکان داده می‌شوند. در این مدرسه خدمات تغذیه‌ای و رفاهی به زائران داده می‌شود.

حسن زاده با بیان اینکه در ورودی شهر اردبیل هم موکب داریم، تصریح کرد: موکبی را هم در خروجی استان هماهنگ کردیم که موقع خروج زائران از استان هم پذیرایی داشته باشیم. با استان‌های زنجان، کرمانشاه و کردستان هم جلسات هماهنگی صورت گرفته تا در بین راه استان هم پذیرایی انجام شود. علاوه بر این موارد، هماهنگی‌هایی را انجام دادیم و ۵ موکب در سطح استان خواهیم داشت. 

مسئول ستاد مردمی اربعین استان اردبیل تصریح کرد: از مردم ممنون هستبم که ما را یاری کردند و توانستیم موکبی را برای پذیرایی از روزانه ۱۵۰۰‌نفر راه اندازی کنیم. همه هزینه‌های موکب‌ها مردمی است.

حسن زاده  با تاکید بر اینکه همه امکانات برای موکب عراق بارگیری شده است، گفت: همه موکب‌ها مجهز به سیستم خنک کننده هستند و تلاش میکنیم‌تا همه چیز در شان زائران باشد.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان اردبیل  بیان کرد: در موکب‌ها لباسشویی و حمام تعبیه شده که زائران استفاده کنند، در بحث درمانی هم با همکاری هلال احمر درمانگاهی خواهیم داشت. چهار نفر از پزشکان ماهر هم اعلام آمادگی کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
باید اتوبوس های برقی از اروپا خریداری کنید نه اینکه اتوبوس های مورد نیاز مردم را به عراق بفرستید و حمل و نقل عمومی در ایران را تعطیل کنید
آخرین اخبار