معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیش بینی ظرفیت ۱۵۷۰ دستگاه خودرو برای پارکینگ پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: افزایش این ظرفیت تا ۲۰۰۰ دستگاه در دست بررسی است.

به نقل از شهرداری قم،عباس حلوایی‌زاده در خصوص پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: یکی از طرح‌های اصلی در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر قم بحث زیرساخت‌های سمت شرقی حرم مطهر است.

وی افزود: در خصوص سطح صفر، بلوار عمار یاسر در فاز پنجم تکمیل شد که این پروژه به انضمام تکمیل تونل غدیر دسترسی‌های محور عمار یاسر را به خیابان معلم و انقلاب تکمیل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: محور پیامبر اعظم به صورت پیاده محور طراحی شده است و در این خصوص باید بحث حمل و نقل به گونه‌ای طراحی می‌شد که گره کور ترافیکی ایجاد نشود، یعنی اتصال شمال به جنوب قم از سمت کمربندی امام علی (ع) و تقاطع مقداد با تونل غدیر اتفاق بیفتد.

حلوایی‌زاده در خصوص پروژه بسط شرقی حرم خاطرنشان کرد: ظرفیت جای پارک برای ۱۵۷۰ دستگاه خودرو در این پروژه پیش بینی شده و در حال بررسی برای افزایش این ظرفیت تا ۲ هزار دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه بخش اندکی از این پروژه به کاربری تجاری اختصاص یافته است، اضافه کرد: این قسمت با یک نمای معماری خیلی خاص طراحی شده است تا متناسب با فضای پیرامون باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی سایه‌بان برای سطح صفر از جمله اقدامات این پروژه است و امکانات دسترسی خوبی برای طبقات زیرین فراهم شده تا زائران در کمال آرامش از این امکانات استفاده کنند.

حلوایی‌زاده افزود: پروژه بسط شرقی حرم مطهر در ۲.۴ هکتار و ۵ طبقه، و حدوداً ۱۱۵ هزار متر مربع زیربنا دارد.

وی تاکید کرد: تعداد آسانسورها، پله برقی‌ها و رمپ‌ها در این پروژه به شدت نسبت به پروژه بازار شمسه افزایش دارد تا مشکلات مجتمع شمسه در این پروژه تکرار نشود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار