ارتش سوریه به پیشروی‌های سریع خود در استان ادلب ادامه داده و با فراری دادن تروریست‌ها از ۱۶ شهرک، به نزدیکی شهر سراقب رسیده است.

ارتش سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، ارتش سوریه با ادامه پیشروی‌های سریع خود در استان ادلب به نزدیکی شهر سراقب رسیده است.

در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به تروریست‌های سوری اعلام کرد که عناصر تروریستی پس از اینکه چند روستا، از نظر آتشباری، ساقط شد، از این روستا‌ها عقب‌نشینی کردند.

دیدبان اذعان کرد که ارتش سوریه طی ساعات اندک گذشته، موفق شده است ۱۶ شهرک و روستا را از جمله: باریسا، الحمامات، تل السلطان، ام شرشوح، الخشاخیش، تل ابراهیم، جبل الطویل، الکتیبه المهجوره، البلیصه، الواسطه، کویرس، تل الآغر، المشیرفه، طویل الحلیب، الراقم و جدیده الخطره را آزاد کند.


بیشتر بخوانید: ابراز نگرانی گوترش درباره تنش‌ها در سوریه و لیبی


این مرکز وابسته به تروریست‌ها همچنین اعلام کرد که ارتش سوریه از زمان آغاز مجدد عملیات خود در (۴ بهمن ماه) در استان ادلب تا کنون، ۶۸ منطقه را آزاد کرده است.

پایگاه خبری «مراسلون» نیز گزارش داد که ارتش سوریه در محور شرقی و جنوبی شهر سراقب توانسته است شهرک «مردیخ» را آزاد کند و ده‌ها تروریست جبهه النصره را از پای درآورد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این اعلام کرده بود ارتش این کشور عملیات نظامی خود در ادلب را متوقف نخواهد کرد و خواهد داد، اما در شرایط کنونی تمایلی به نزاع با روسیه ندارد.

در همین حال تلویزیون ترکیه اعلام کرد یگان‌های توپخانه‌ای ارتش این کشور تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال این کشور را بمباران کردند.

حمله توپخانه‌ای ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی با اعلام اینکه ترکیه به برخی از تعهدهای اساسی خود در قبال ادلب سوریه پایبند نبوده است، از این کشور خواست تا به توافق‌هایی که دو کشور در سوچی به آن دست یافتند، پایبند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار