اتحادیه عرب هرگونه مداخله‌ای که انتقال تروریست‌های خارجی به لیبی را تسهیل کند، مردود دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، اتحادیه عرب نسبت به وخامت اوضاع نظامی در لیبی ابراز نگرانی کرد و هرگونه مداخله‌ای که انتقال افراط‌گرایان تروریست خارجی به لیبی را تسهیل کند، مردود دانست.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است که راه‌ حل سیاسی، تنها راه بازگشت امنیت به لیبی است؛ ما از راه‌حل سیاسی و اجرای کامل توافق «صخیرات» حمایت می‌کنیم.

توافق صخیرات در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ با میانجی‌گری سازمان ملل متحد و با هدف انتقال صلح‌آمیز قدرت سیاسی، تشکیل دولت، ایجاد شورای ریاست جمهوری و شورای عالی دولتی میان طرف‌های مختلف لیبی امضا شد.

بیانیه اتحادیه عرب در حالی صادر شده است که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد کشورش فرایند آماده سازی برای اعزام نیرو‌های نظامی به لیبی را آغاز کرده است.

هفته پیش، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای این که لیبی امانت عثمانی‌ها و مصطفی کمال آتاتورک است، اعلام کرد پارلمان ترکیه، ماه ژانویه در مورد اعزام نیروی نظامی به لیبی رأی گیری خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی در توافقی که ۲۷ نوامبر (چهارشنبه، ششم آذر) به امضاء رسید، توافقاتی نظامی را نهایی کردند.

نیرو‌های تحت امر ژنرال حفتر که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، ۹ ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار