رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از ۲۴۶ داوطلب نمایندگی در حوزه‌های چهارگانه استان یزد، نام نویسی ۲۳۶ نفر از داوطلبان قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از ابتدای فرآیند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون، ۲۴۶ نفر برای تصدی کرسی‌های نمایندگی در حوزه‌های چهارگانه استان یزد نام نویسی کرده اند که از این تعداد ثبت نام ۲۳۶ نفر از داوطلبان قطعی شده است.

او افزود: از این تعداد داوطلب ثبت نامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۱۴ نفر مرد و ۲۲ نفر زن هستند.

ترحمی با بیان اینکه ثبت نام ۱۰ داوطلب در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر قطعی نشده است، ادامه داد: در مجموع ۱۲۴ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، ۵۰ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد، ۴۷ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد و ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه اردکان ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزدگفت: ۴۳نفر از داوطلبان در رده سنی ۳۰ تا ۳۵، ۴۷ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰، ۴۵ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵، ۴۱نفر در رده سنی ۴۶ تا ۵۰، ۳۰ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ و ۱۷ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ و ۱۱ در رده سنی ۶۱تا ۶۵ نفر، یک نفر در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ و یک نفر نیز در رده سنی ۷۰تا ۷۵ سال ثبت نام کردند.

با بیان اینکه از تعداد داوطلبان ثبت نام شده، ۲۲ زن و ۲۱۴ نفر مرد هستند، ادامه داد: تحصیلات داوطلبان به تفکیک، لیسانس ۹ نفر، فوق لیسانس ۱۷۹ نفر، دکترا ۳۶، تحصیلات حوزوی هم ۱۲ نفر هستند و تحصیلات یک نفر هم هنوز ثبت نشده است.

ترحمی به مشاغل داوطلبان ثبت نامی پرداخت و گفت: در مجموع چهار نماینده مجلس، ۹ نفر پزشک، ۱۰ فرهنگی، ۸۴ کارمند، ۳۱ بازنشسته، ۲۶ استاد دانشگاه، ۹ روحانی، هفت وکیل و قاضی، ۳۹ فرد با شغل آزاد، یک نفر بیکار و ۱۶ نفر از سایر مشاغل، در این دوره از انتخابات کاندید شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: داوطلبانی که بنا به هر دلیلی فرآیند ثبت نامشان قطعی نشده است باید امروز و فردا نسبت به تکمیل پرونده ثبت نامی خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه مشارکت مردمی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۴/۲ درصد بوده است، افزود: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۷۲ نفر شامل ۱۵۸ مرد و ۱۴ زن داوطلب نمایندگی حوزه‌های چهارگانه انتخابیه استان یزد شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار