مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد گفت: کولر‌های آبی حدود ۲۰ درصد آب شرب استان را مصرف می‌کنند.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد با اشاره به افزایش دما در فصل تابستان و گرایش مشترکین به استفاده از وسایل سرمایشی نظیر کولر‌های آبی، گفت: در استان حدود ۴۰۰ هزار کولر آبی داریم که هر کولر در صورت نداشتن سایبان حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند که این میزان مصرف آب در دور تند کولر به ۷۰۰ لیتر در شبانه روز افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه افزایش درجه حرارت هوا در روز‌های اخیر، زمان استفاده از تأسیسات سرمایشی را افزایش داده است، افزود: با ورود به فصل گرم سال و اختصاص بخش عمده‌ای از مصرف آب در تأسیسات سرمایشی و کولرها، ضرورت مدیریت مصرف بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد با توضیح اینکه رعایت برخی نکات می‌تواند به مدیریت مصرف آب در هنگام استفاده از سیستم‌های سرمایشی کمک کند، اظهار کرد: استفاده از سیستم‌های سرمایشی نظیر کولر‌های آبی نیازمند توجه به برخی نکات است که از جمله این موارد می‌توان به تراز بودن یا وضعیت مکانی کولر اشاره کرد.
علمدار با اشاره به اینکه نصب سایبان بر روی کولر تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز مصرف آب را کاهش می‌دهد ادامه داد: نصب سایبان در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتری از سقف کولر و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند در تنظیم عملکرد این تأسیسات اثرگذار باشد ضمن اینکه می‌توان با بازدید و سرویس دوره‌ای کولر‌ها از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه جلوگیری از نشتی شیر، شلنگ تأمین آب و اتصالات کولر ضمن تنظیم شناور می‌تواند مصرف آب در کولر‌ها را به حداقل برساند؛ یادآور شد: تعویض به هنگام پوشال‌ها و استفاده از پوشال‌هایی با قدرت آبگیری بیشتر راندمان کار این تأسیسات سرمایشی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد انتخاب کولر مناسب متناسب با متراژ فضا و شرایط آب و هوایی منطقه، عایق کردن کانال کولر برای جلوگیری از هدر رفتن سرما در اثر تابش مستقیم نور خورشید، تمیز کردن و رفع اشکالات کولر پیش از شروع به کار آن در فصل گرما، پرهیز از روشن نگه داشتن مداوم کولر در طول روز را از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف آب اعلام کرد.

علمدار از شهروندان خواست در شرایطی که کلیه تأسیسات تأمین آب در سراسر استان با تمام توان در حال تأمین آب شرب شهروندان هستند، مشترکان با مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری شرکت آب و فاضلاب را در تأمین و توزیع پایدار آب یاری کنند.

گفتنی است در سال گذشته حدود ۱۴۳ میلیون مکعب آب در استان یزد تولید شده که ۲۵ میلیون مکعب آن توسط کولر‌های آبی مصرف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار