مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: در ایران به طور میانگین یک درجه افزایش دما بالای ۴۰ درجه باعث افزایش مصرف آب به میزان ۳ تا ۵ درصد شده است.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی در دو هفته پیش رو شاهد افزایش بی‌سابقه دما در سراسر کشور هستیم که استقرار توده هوای گرم و به دنبال آن افزایش چشم‌گیر دمای هوا موجب افزایش فزاینده مصرف آب طی روز‌های اخیر شده است.

او با بیان اینکه تغییرات مصرف آب متناسب با دما در آستانه‌های متفاوت دمایی متفاوت است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از سوی شرکت مهندسی کشور در آستانه اول ۱۴ درجه با مثبت یا منفی ۲ درجه تغییرات دما اثری بر مصرف ندارد، در آستانه دوم ۳۰ درجه با مثبت و منفی ۲ درجه تغییرات مصرف و دما خطی است و در آستانه سوم دمای بالاتر از ۳۰ و به ویژه ۴۰ درجه تغییرات کم دما باعث افزایش زیاد مصرف آب می‌شود.

او راهکار آبفا برای عبور از این شرایط سخت را مدیریت و کاهش مصرف دانست و بر پرهیز از مصارف غیر ضرور شهروندان از جمله پرهیز از شست و شوی خودرو، حیاط و مشاعات ساختمان، استفاده حداکثری از ظرفیت ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی، رعایت ساعت مناسب برای آبیاری گیاهان و کاهش مدت زمان استحمام به ۵ دقیقه تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد همچنین بررسی اتصالات آبی کولر‌های آبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کولر‌های آبی در صورت چکه کردن در مصرف آب اثر گذار است و با روشن شدن کولر‌های آبی به‌طور متوسط حداقل ۴۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز بر مصرف هر خانوار افزوده می‌شود.

علمدار در ارتباط با سرانه مصرف آب شرب در استان اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده مصرف خانگی شهر‌های استان ۱۵۹ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز اعلام شده است که این رقم در شهر یزد به ۱۶۵ لیتر در شبانه روز می‌رسد.

او تداوم تأمین آب شرب را با همراهی مشترکان ممکن دانست و از مشترکان خواست که طی روز‌های آینده، از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار