مسئول امور اراضی شهرستان ابرکوه، از بازگشت ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به چرخه فعالیت کشاورزی خبر داد.

قادری مسئول امور اراضی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه رفع تداخل اراضی ملی و دولتی، گامی مهم در سنددار شدن اراضی کشاورزی است، اظهار داشت: به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه و با همکاری ادارات منابع طبیعی، ثبت اسناد و اقتصاد و دارایی، بالغ بر ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان و ۱۳۵ پلاک اصلی و فرعی که از سال‌ها پیش مورد اختلاف ارگان‌های دولتی قرار داشت، رفع تداخل و بازنگری مجدد گردید و بخشی از اراضی ملی شده با دارابودن آثار کشت و تداوم احیا به مردم بازگردانده شد.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر با تشکیل بیش از ۳۰ کارگروه مشترک رفع تداخلات، تمامی اراضی کشاورزی شهرستان بررسی و در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به عنوان اراضی مستثنیات به چرخه فعالیت کشاورزی بازگردانده شد تا گامی بزرگ در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی برداشته شود.

مسئول امور اراضی شهرستان ابرکوه ادامه داد: مهمترین دستاورد تشکیل کارگروه‌های رفع تداخل، ایجاد کشاورزی پایدار و تثبیت مالکیت بهره برداران است که امکان صدور اسناد اراضی زراعی و باغی را تسهیل می‌کند.

قادری اظهار داشت: تجمیع اراضی کشاورزی در راستای بهره وری بیشتر از عرصه ها، احقاق حق متقابل مردم و دولت و رفع مشکلات ناشی از اجرای مقررات موازی از دستاورد‌های مهم اقدامات صورت گرفته در حفاظت از اراضی کشاورزی به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.