وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرح خود برای ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین غیرقانونی جدید در کرانه باختری را اعلام کرد.

به گزاش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز طرح خود را برای ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید در شهر «الخلیل» (حبرون) واقع در کرانه باختری اعلام کرد.

دفتر نفتالی بنت، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد او به ادارات مربوطه در ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده است تا به شهرداری الخلیل اطلاع دهند که فرایند طراحی و برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک جدید صهیونیستی در نزدیکی بازار قدیمی و متروک این شهر، آغاز شده است.

بر اساس این بیانیه، این محله، تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست‌نشین در این شهر را دو برابر می‌کند و یک «استمرار سرزمینی» صهیونیستی بین محله «آوراهام آوینو» و «غار مخپلا» (حرم ابراهیمی) ایجاد می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که ساختمان‌های بازار، تخریب و مغازه‌های جدیدی به جای آن ساخته خواهند شد. این مغازه‌ها در اختیار فلسطینیان باقی خواهد ماند، اما واحد‌های مسکونی که در طبقات بالای این مغازه‌ها ساخته خواهد شد، برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

این اقدام بنت با ستایش جناح راست و انتقاد جناح چپ و نمایندگان عرب کنست همراه شد؛ «ایمن عوده»، نماینده کنست از حزب «فهرست مشترک عرب»، این تصمیم را «گامی خطرناک» و جنگی علیه صلح توصیف کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار