نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت آمریکا به دنبال تضعیف مقاومت و به انزوا کشاندن آن است ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنرانی در مجتمع حضرت زینب”س“ گفت: آمریکا عامل همه گرفتاری‌ها و بحران‌های ماست. آمریکا عامل بی‌ثباتی در منطقه از افغانستان گرفته تا عراق، سوریه، لبنان و یمن است و سردسته تروریسم در جهان به شمار می‌رود.

او افزود: دولت آمریکا همواره سعی در فتنه افکنی میان لبنانی‌ها و تحریک آن‌ها علیه یکدیگر دارد تا حزب الله را هدف قرار دهد و مقاومت را تضعیف کند و آن را به نفع اسرائیل به انزوای سیاسی و مردمی بکشاند. اما به علت بیداری لبنانی‌ها و اتحاد ملی و پایبندی به گزینه مقاومت شکست خورده است.

 شیخ علی دعموش تاکید کرد: دولت آمریکا دوباره در حال مداخله در امور لبنان است و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به ملت لبنان تحمیل کند و مردم لبنان را تهدید می‌کند.

شیخ دعموش گفت: جفری فلتمن، سفیر سابق آمریکا در لبنان صراحتاً از اهداف آمریکا در لبنان سخن گفته است. او پنهان نکرد که هدف آمریکا در لبنان محاصره حزب الله و تضعیف آن و ممانعت از کمک روسیه و چین و دیگران به رونق اقتصاد لبنان یا مشارکت در حل بحران‌های این کشور است.

او افزود: فلتمن اکنون صراحتاً می‌گوید مشارکت ما برای بهبود اقتصاد لبنان هزینه‌های سیاسی دارد که خارج کردن حزب الله از معادله سیاسی داخلی این کشور و تضعیف متحدانش و ترسیم مرز‌ها مطابق با شروط اسرائیل و استخراج نفت توسط شرکت‌های آمریکایی در صدر آن است. لبنانی‌ها باید این شروط را رد کنند. حزب الله اجازه تضعیف مقاومت و متحدانش را نخواهد داد و از معادلات داخلی لبنان خارج نخواهد شد.

شیخ دعموش افزود: مردم لبنان برای دستیابی به استقلال واقعی باید با مداخلات آمریکا مخالفت کنند و بدون تاثیرپذیری از سیاست‌هایی که خارجی‌ها دیکته می‌کنند دولتی تشکیل دهند که از حاکمیت برخوردار باشد. دولتی که خواسته‌های دولت آمریکا را اجرا نکند بلکه بر اساس منافع لبنان و ملت لبنان عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار