بر اساس تحقیقات انجام شده شمار زخمی‌هایی که از ناحیه چشم بر اثر اصابت گلوله‌های فلش‌بال مورد استفاده پلیس فرانسه برای سرکوب تظاهرات جنبش ضد سرمایه داری مصدوم شده‌اند، افزایش یافته است.

افزایش شمار مصدومان چشمی گلوله‌های فلش‌بال در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله پزشکی انگلیسی دِ لانست اعلام کرد بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز بیمارستان دانشگاهی در فرانسه شمار زخمی‌هایی که از ناحیه چشم بر اثر اصابت گلوله‌های فلش‌بال مورد استفاده پلیس فرانسه برای سرکوب تظاهرات جنبش ضد سرمایه‌داری، از زمان آغاز تظاهرات افزایش یافته است.

نویسندگان این تحقیق، زخمی شدگان از ناحیه چشم و مظنون به اصابت گلوله‌های شلیک شده از فلش‌بال ‌ها بین فوریه سال ۲۰۱۶ تا اوت ۲۰۱۹ را مورد بررسی قرار داده اند. پزشکان و محققان فرانسوی اعلام می‌کنند قانون برای جمع آوری سازمان یافته اطلاعات در خصوص زخمی شدگان با این نوع سلاح‌ها که عمدتا برای حفظ نظم مورد استفاده قرار می‌گیرند، پیش بینی‌های لازم را نکرده است.

در سال‌های ۲۰۱۶ (آغاز جنبش ضد سرمایه‌داری)، ۲۰۱۷، دو مورد و در سال ۲۰۱۸، ۲۵ مورد مجروحیت از ناحیه چشم ثبت شده است. در سال ۲۰۱۹، ۱۵ مجروح از ناحیه چشم بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی ثبت شده است.

از ۴۳ مجروحی که در تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته اند، ۲۰ نفر توسط امداد عمومی- بیمارستان‌های پاریس تحت درمان قرار گرفته اند. مارتن ایرش جمعه پیش در پیامی توییتری، مقاله مجله علمی دِ لانست را اولین آمار ارائه شده (از تعداد مجروحان از ناحیه چشم توسط اسلحه فلش‌بال ) خواند.

سن متوسط قربانیان، ۲۶ سال بوده است. ۳۸ تن از مجروحان مرد و ۵ نفر دیگر زن بوده اند. ۲۵ مصدوم نیز با زخم‌های باز در کره چشم و هجده مجروح دیگر که ده نفر آن‌ها از ناحیه شبکه دچار آسیب شده بودند، به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. ۲۵ نفر دچار شکستگی کاسه چشم، دوازده نفر شکستگی استخوان‌های صورت و دو نفر دچار آسیب مغری شده اند.

از ۴۳ مجروح، سی نفر می‌بایست از یک تا چندین نوبت تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند. در میان این مجروحان، چشم ۹ نفر تخلیه شده است. از ابتدای جنبش اعتراضی علیه نظام سرمایه‌داری در فرانسه، مشاجراتی در خصوص چگونگی عملکرد پلیس و خشونت‌های نسبت داده شده به نیرو‌های امنیتی در گرفته است.

به گزارش وزارت کشور، از هفدهم نوامبر سال ۲۰۱۸، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از تظاهرکنندگان و ۱۸۰۰ نفر از نیرو‌های امنیتی مجروح شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار