مردم سیستان و بلوچستان در غم شهادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سیاه‌پوش و عزادار است.

سیستان وبلوچستان در غم شهادت امام هشتمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مردم مومن و ولایتمدار سیستان و بلوچستان از شب گذشته  در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) به صورت متمركز در مساجد شهری و روستایی به سوگواری و عزادارای پرداختند.

ارادتمندان و شیفتگان هشتمین امام شیعیان جهان امروز با حضور در مجالس و محافل مذهبی در غم شهادت آن امام همام عزاداری كردند.

عزاداران امام مهربانی‌ها با برپایی آیین‌های مختلف عزاداری و سخنرانی عشق و ارادت وافر خود را به امام رضا (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

عزاداران صبح امروز با حضور در مساجد و حسینیه ها با قرائت زیارت عاشورا در قالب دسته‌ جات سینه ‌زنی و عبور از خیابان‌های اصلی شهر همنوا با نوحه ‌سرایان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

مردم ولایتمدار سیستان وبلوچستان در سالروز شهادت هشتمین اخبر تابناک امامت و ولایت ندای لبیک یا رضا و یا رضا و یا رضا را در خیابان‌های شهر طنین انداز کردند و عشق و ارادتشان به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.

عشاقان و ارادتمندان به امام رضا (ع) با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخت و توزیع نذری و پذیرایی از عزاداران، به ساحت مقدس آن امام همام ابراز ارادت کردند.

امام رضا (ع) در سال ١۴٨ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند و در آخرین روز ماه صفر سال ٢٠٣ هجری قمری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان در سالروز شهادت امام رضا(ع) سپاه‌پوش شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار