رئیس‌جمهور آمریکا از امضای مرحله اول توافق تجاری با چین پیش از موعد مقرر خبر داد.

ترامپ: توافق تجاری با چین زودتر از موعد منعقد می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از سفر به شیکاگو در جمع خبرنگاران اعلام کرد ما احتمالا به دنبال آن هستیم تا بخش بزرگی از توافق تجاری با چین را پیش از برنامه زمان بندی شده، امضا کنیم. ما آن را فاز اول می‌نامیم، اما بخش بسیار بزرگی (از این توافق) خواهد بود.

بر اساس گزارش ها، چین آماده است تا مسائل مطرح شده از سوی آمریکا در خصوص مالکیت معنوی را برطرف کند و همچنین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی را از آمریکا خریداری کند.

اظهارات خوش بینانه رئیس جمهور آمریکا درست چند روز پس از آن صورت گرفت، که گزارش‌هایی مبنی بر اتفاق نظر دو کشور بر برخی از بخش‌های توافق تجاری دو جانبه منتشر شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع اعلام کرد در گفت و گوی مقامات ارشد تجاری آمریکا و چین که روز جمعه انجام شد، پکن خواهان حذف برخی تعرفه‌های آمریکایی بر کالا‌های چینی وارداتی، در قبال خرید شمار بیشتری از کالا‌های کشاورزی آمریکا شد.

به نوشته رویترز، «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، و «لیو هه» معاون نخست وزیر چین، روز جمعه تلفنی با یکدیگر به منظور انجام آخرین تلاش‌ها برای آرام کردن جنگ تجاری که نزدیک به ۱۶ ماه است بازار‌های مالی را آشفته و رشد اقتصادی را کند کرده، گفتگو کردند.

آمریکا و چین در تلاشند تا به متن توافقنامه‌ای در خصوص مرحله نخست توافق تجاری دست یابند که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در ۱۱ اکتبر اعلام شده بود. تاکنون ترامپ تنها با لغو یک مورد افزایش تعرفه بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالا‌های چینی در ۱۵ اکتبر به عنوان بخشی از تفاهم‌های حاصل شده، موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار