تیم ملی هندبال کشورمان امروز یکشنبه در دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف بحرین می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان در دومین گام خود در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز یکشنبه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود.

شاگردان حبیبی در حالی راهی این مسابقات شدند که مسائل مختلفی از جمله غیبت تعدادی از لژیونر‌ها، حضور تعداد زیادی از بازیکنان جوان، مشکلات مالی، کتعداد کم بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های برتر و... برای این تیم وجود داشت.  

شاید همین مسائل باعث شد تا بسیاری کارشناسان، به عملکرد این تیم برای مسابقات انتخابی المپیک خیلی امیدوار نباشند و شرایط بسیار سختی را برای این تیم پیش بینی کنند، زیرا آن‌ها باید در گام نخست با کره جنوبی قدرتمند که سابقه ۹ دوره قهرمانی آسیا و ۷ دوره حضور در المپیک و دارنده مدال نقره این رقابت ها رو به رو می‌شدند، در گام دوم به مصاف بحرین قدرتمند و در گام سوم هم با کویتی که مدتها نمی توانست در این رقابت‌ها حاضر شود رو به رو شوند. حریفان ایران در این مدت  شرایط آماده سازی خاصی را دنبال کرده اند.  

تیم ملی هندبال ایران - بحرین / نگاه‌ها به هندبالیست‌های جوان برای دومین پیروزی / کار سخت شاگردان حبیبی

تیم ملی کشورمان البته تیم ضعیفی نیست و هندبال ایران پتانسیل بالایی دارد، اگرچه هیچ گاه هندبال ایران به المپیک نرفته و قهرمان بازی‌های آسیایی و آسیا نشده، اما مدال‌های مختلفی در رقابت‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی کسب کرده و از معدود تیم‌هایی است که بازیکنان بسیار با کیفیتی دارد که در تیم‌های بزرگ توپ می‌زنند.

اما هندبال کشور به دلیل نبود ثبات در چند سال اخیر نتوانسته از نسل طلایی بهره ببرد. با این حال حضور یک رئیس جوان در راس  فدراسیون، بازگشت ثبات و استفاده از مربی خوب ایرانی، چون علیرضا حبیبی شرایط را متفاوت کرده است، هندبالیست‌ها در گام نخست مقابل کره جنوی قدرتمند قرار گرفتند و با ارائه بازیی زیبا و بی نقص توانستند از سد این این تیم بگذرند تا نشان دهند همچنان از قدرت‌های قاره کهن هستند و این مشکلات نتوانسته آن‌ها را از شرایط آرمانی دور کند.  

تیم ملی هندبال کشورمان در راه رسیدن به المپیک ۲۰۱۶ در این مسابقات حاضر شد و توانست تا فینال هم پیش برود، اما از کسب سهمیه مستقیم بازماند و در مسابقات دیگر هم ناکام بود و نتوانست المپیکی شود. حالا هم نباید با یک برد ارزشمند واقعیت‌ها را فراموش کرد و انتظار‌ها را بالا برد، به هر صورت هندبال ایران مدت‌ها است از شرایط آرمانی دور است و پیش از همین مسابقات هم برای یک سال تیم ملی نداشت، هندبالیست‌های جوان خوبی حالا در تیم حضور دارند که با مدیریت صحیح در شرایط فعلی و کسب تجربه می‌توان از این تیم در رقابت‌های آینده انتظار‌های بیشتری داشت.  

تیم ملی هندبال ایران - بحرین / نگاه‌ها به هندبالیست‌های جوان برای دومین پیروزی / کار سخت شاگردان حبیبی

حریف امروز ایران تیم خوبی است، آن‌ها در چند سال اخیر پیشرفت خوبی در هندبال داشته اند و همواره از مدعیان آن محسوب می‌شدند، بحرینی‌ها بازیکنان با کیفیتی هم در اختیاز دارند، آن‌ها ۴ دوره نایب قهرمان آسیا شده اند و یک مرتبه هم به مدال برنز بازی‌های آسیایی رسیده اند، بحرینی‌ها همچنین ۴ دوره در رقابت‌های قهرمانی جهان هم حضور داشته اند که بهترین عنوان آن‌ها بیستمی این رقابت‌ها است. تیم ملی کشورمان اگرچه در بازی نخست مقابل تیم با ریشه و قدرتمندی قرار گرفت و پیروز شد، اما حریف امروز هم آسان نیست و بازی سختی پیش روی ملی پوشان است. با این حال انتظار می‌رود جوانان با انگیزه ایرانی بازی زیبایی به نمایش بگذارند و فارغ از نتیجه عملکرد خوبی داشته باشند.  

تیم ملی هندبال کشورمان باید پس از این بازی، در سومین دیدارش روز سه شنبه با کویت بازی کند.  


بیشتر بخوانید: 

رضایی:شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک نداریم / همواره جوان گرایی در کوتاه مدت تبعاتی دارد

تیم ملی هندبال ایران ۲۸ - کره جنوبی ۲۷ / درخشش شاگردان جوان حبیبی در گام نخست / چشم بادامی‌ها مقهور قدرت ایران شدند

ملی پوشان هندبال پاداش گرفتند


انتهای پیام/ 

پیش بازی دیدار تیم های ملی هندبال ایران و بحرین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
دمتون گرم کره جنوبی حریف واقعا خوبی بود که همیشه نتیجه های قابل قبولی را در سطح جهانی داره و شما شکستشون دادید ما شا الله، به امید خدا تیم این جزیره کوچک را نیز مغلوب خواهید کرد
آخرین اخبار