اداره‌ی ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان برنامه عمل پنج‌ساله به‌منظور جلوگیری و کاهش آلودگی هوای شهر کابل را اعلام کرد.

اعلام برنامه پنج ساله جلوگیری و کاهش آلودگی هوای کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان برنامه عمل پنج‌ساله به‌منظور جلوگیری و کاهش آلودگی هوای شهر کابل را اعلام کرد.

این برنامه عمل براساس حکم ریاست‌جمهوری و همکاری ادارات ذی‌ربط از جمله وزارت داخله/ کشور، شهرداری کابل، وزارت شهرسازی و اراضی ترتیب شده است.

عزت‌الله صدیقی، معاون اداره‌ی ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان در یک نشست خبری مشترک با والی کابل، معین پالیسی وزارت داخله/ کشور، معین خدمات شهرداری کابل و معین وزارت شهرسازی و اراضی در کابل گفت که تمام فعالیت‌های این برنامه پنج‌ساله اولویت‌بندی و براساس تفکیت مسئولیت ارگان‌های ذی‌ربط مشخص شده است.

صدیقی گفت که برنامه عمل پنج‌ساله با هدف بهبود هوای بیرون منزل ترتیب شده است که منابع عمده آن را وجود سیستم غیر استاندار حمل و نقل، استفاده از مواد سوخت غیرمعیاری در وسایل نقلیه، سوخت ذغال سنگ تصفیه ناشده و مواد فسیلی، مدیریت نشدن کثافات شهری و تخلفات محیط زیستی تشکیل می‌دهد.

به نوشته شفقنا، اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان همچنین گفته است که حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در شهر کابل، تنها کار یک یا چند اداره‌ی دولتی نیست. به گفته این اداره، تمام نهادهای دولتی، موسسات و نهادهای خصوصی، جامعه مدنی، نهادهای آکادمیک، علما، رسانه‌ها و مردم وظیفه دارند تا در زمینه کاهش و جلوگیری از آلودگی هوایی شهر کابل همکاری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.