رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول خبر درگیری بیمار خشمگین با پزشک معالج و شکستن بینی او را تایید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآیین رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: دیروز یکی از بیماران در شهر سیاه منصور از توابع بخش مرکزی این شهرستان به مرکز بهداشتی درمانی این شهر مراجعه کرد.

او به درگیری این بیمار با پزشک عمومی اشاره کرد و بیان داشت: فرد بیمار خواستار تجویز دارو‌های خاصی شده بود، ولی پزشک تجویز چنین دارو‌هایی را تشخیص نداد که همین موضوع موجب خشم بیمار و حمله به پزشک و شکستن بینی او شد.

پورآیین با بیان اینکه فرد بیمار پس از مجروح کردن پزشک اقدام به فرار کرده است، تصریح کرد: فرد موردنظر شناسایی شده و حراست و امور حقوقی پیگیر موضوع هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول از مردم خواست در تجویز دارو دخالت نکنند و این کار تخصصی را به پزشک مربوطه محول کنند، زیرا ممکن است دارویی که خواستار تجویز آن هستند به صلاح بیمار نباشد و مشکلاتی برای او به وجود آورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پزشکان درصورت ایجاد مشکل درخصوص داروی تجویزی بازخواست می‌شوند، افزود: سرانه مصرف دارو در ایران نسبت به سایر کشور‌ها بالا است که باید با فرهنگ سازی از این کار جلوگیری شود تا موجب بددرمانی و مقاومت درمانی نشود.

رضا پورآیین اذعان داشت: هفته‌های گذشته نیز مشاجره‌هایی بین بیماران با پزشکان بدلیل دخالت در تجویز دارو در مراکز بهداشت شهر منتظران، روستای مهاجرین، کوی طالقانی و میانرود اتفاق افتاده بود که افراد خاطی به دادگاه معرفی شدند.

او به مردم توصیه کرد هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت ضمن حفظ آرامش و صبوری برای دریافت نوبت و ویزیت، پزشک را امر و نهی و در تجویز دارو دخالت نکنند.

انتهای پیام/گ

درگیری پزشک و بیمار در دزفول

برچسب ها: حوادث ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.