مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد از اینکه بانک‌ها با ستاد دیه همکاری نمی‌کنند انتقاد کرد.

گلایه از همکاری نکردن بانک ها با ستاد دیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی  کهگیلویه و بویراحمد در نشست دیه استان با بیان اینکه در سه سال گذشته ۷۰۰ زندانی آزاد شدند گفت : در ۶ ماهه اول امسال ۷۰ جشن گلریزان برگزار شده که تاکنون ۱۲۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

اسماعیل جمیاری افزود : کل بدهی این زندانیان ۲۷ میلیارد تومان بود که ۱۹ میلیارد آن تخفیف و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن کمک‌های بلاعوض بود.
 
او با بیان اینکه جرائم غیر عمد شامل تصادفات ، مهریه ، نفقه و بدهی‌های مالی است گفت : هم اکنون ۴۸۳ نفر زندانی غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد که ۱۶ نفر از آنان زن هستند ، ۳۷۶ نفر از این زندانیان به دلیل بدهکاری‌های مالی و ۹۴ نفر به دلیل مهریه، ۵ نفر در پی تصادفات ،  چهار نفر در حوادث کارگاهی و یک قتل غیر عمد در زندان‌های استان هستند.
 
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اینکه بانک‌ها با ستاد دیگه همکاری نمی‌کنند گفت: ما ۷ میلیارد تومان اعتبار در بانک‌های ملی ، تجارت ، ملت و صادرات استان داریم که تاکنون ۲۱ نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کردیم و فقط ۳ نفر از آن‌ها وام دریافت کردند و هم اکنون حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر از اعتبار ما نزد بانک‌ها مانده ولی متاسفانه بانک‌ها همکاری لازم را با ستاد دیه نمی‌کنند.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به مقدم شمردن پیشگیری از وقوع جرم گفت: جرایم غیر عمد جرایمی هستند که احتمال می‌رود هر فرد در جامعه به آن دچار شود و کمک به آن می‌تواند دفاع از انسانیت و شرافت جامعه تلقی شود.
 
امیر رئوف به ارتباط خوب صدا و سیما با ستاد دیه در استان اشاره کرد و افزود : رسانه با یک برنامه‌ریزی می‌تواند تاثیر گذاری خوبی در حوزه همراهی و همیاری جامعه نسبت به آزاد سازی زندانیان داشته باشد و ما به غیر از پوشش اخبار رویداد‌ها و پخش مراسم گلریزان امسال در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌ای در خصوص فرهنگ کار خیر اختصاص دادیم و سعی شد در این برنامه‌ها فرهنگ کار خیر در جامعه نهادینه شود و هر روز یکی از خیرین در این برنامه حضور پیدا می‌کرد.
 
او گفت: ارتباط رسانه با ستاد دیه در حوزه فرهنگ می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد و این برنامه‌ها مختص به ماه رمضان نباشد و در طول سال این برنامه‌ها اجرا شود.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های پیشروی این سازمان اشاره کرد و افزود : از هفته آینده مباحث حقوقی را در دستور کار داریم که در طول هفته با حضور یکی از کارشناسان حقوقی با حضور در برنامه به پرسش‌های مردم از طریق تماس تلفنی پاسخگو باشد که می‌تواند تاثیرگذار باشد.همچنین در این جلسه تعدادی از پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد بررسی و برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل معرفی شد.
انتهای پیام/غ

مقدم شمردن پیشگیری از وقوع جرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.