علت نام گذاری‌های خودخواهانه عناوین کوجیما

هیدئو کوجیما سازنده بازی Death Stranding، علت نام گذاری شخصی عناوین خود را اعلام کرد.

علت نام گذاری خودخواهانه عناوین کوجیمابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تمام سال‌هایی که هیدئو کوجیما در دنیای عناوین رایانه‌ای فعالیت می‌کند، همواره عناوین ساخته شده توسط تیم خود را به نام خودش و با عنوان بازی جدید هیدئو کوجیما منتشر می‌کند و تاکنون هرگز از تیم سازنده خود یاد نکرده است. این در حالی است ساخت عناوین بزرگی مانند Death Stranding کار یک نفر نیست و تیم بسیار بزرگی برای ساخت عناوین جهان باز لازم است، اما کوجیما همیشه عناوین ساخته شده توسط تیمش را به نام خود ثبت می‌کند و آن‌ها را بازی هیدئو کوجیما نام گذاری می‌کند.


بیشتر بخوانید: معرفی بازی موبایلی Cubiti Dash 'n' Dodge + تصاویر


کوجیما درباره این موضوع با انتشار پستی در صفحه توییتر خود اعلام کرد: "عناوینی که اسم کوجیما روی آن ثبت شده است اکثرا بازی‌هایی هستند که وی از ابتدا تا انتهای آن‌ها را طراحی کرده و به شدت درگیر ساخت آن عنوان بوده است." او همچنین گفت منظورش از طراحی این است که ساخت، تولید، نوشتن سناریو، نوشتن فیلمنامه، ایجاد تنظیمات، طراحی بازی، بازیگری، تنظیمات دشوار، تبلیغات، طراحی بصری، ویرایش و نظارت بر تجارت همگی بر عهده او بوده و به تنهایی این کارها را انجام داده است. علاوه بر این او گفت اگر ایده اصلی طراحی و تولید بازی به طور کامل بر عهده کوجیما نباشد، هرگز نخواهد گفت این عنوان برای اوست.

علت نام گذاری‌های خودخواهانه عناوین کوجیما

کوجیما در انتهای پست خود نیز از تمامی اعضای تیم خود و همچنین از شرکت سونی که در ساخت این بازی کمک بسیاری کرده است نیز تشکر کرد. وی همچنین از اعضای شرکت کونامی نیز که برای ساخت این عنوان در تیم کوجیما حضور داشتند هم تشکر کرد و گفت اگر این افراد در ساخت بازی مذکور همکاری نداشتند، طراحی بازی بسیار سخت می‌شد. با این حال باید منتظر عرضه انحصاری بازی Death Stranding برای کنسول PS4 باشیم تا ببینیم تعریف‌های کوجیما از عنوان تازه خود صحت دارد یا صرفا برای فروش بیشتر عنوانش از بازی مذکور تعریف کرده است.

انتهای پیام/

کوجبما درباره علل نام گذاری بازی‌هایش حرف زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار