جامی گفت: به واسطه پایشگر هوشمند ۱۸۰۰ وبسایت تعلیق شده است.

۹۵ درصد شکایت از وبسایت‌های فاقد نماد/ ۱۸۰۰ وبسایت تعلیق شده استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در پنجاه و چهارمین جلسه کمیته نظارت بر کسب و کار‌های اینترنت گفت: خوشبختانه نظارت‌های ما بر وبسایت‌ها نسبت به گذشته تخصصی‌تر انجام می‌شود. در بحث اتحادیه کسب و کار‌های فضای مجازی هم اقداماتی انجام دادیم و پلیس اماکن نسبت به تخلفات تذکر می‌دهند و پلیس امکان طبق ضوابط درخواست فیلترنیگ انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در بحث غنی کردن دیتا بیس آمادگی کامل داریم، گفت: فعالیت خوبی در ایران در بحث غنی سازی دیتابیس شده و امیدوارم در بحث نظارت در فضای مجازی بیشتر تخصصی‌تر شویم و این شیوه که در بحث نظارت سیستمی پیاده می‌شود بهتر پیش رود.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور بیان کرد: از هر گونه اقدام غیر مجاز باید جلوگیری کرد که این کار مستلزم نظارت بیشتر است. بحثی که اهمیت دارد بحث برخورد با سایت‌های مجوز دار است که اساس برخورد با سایت دارای مجوز باید قانونی باشد.

جاویدنیا گفت: وبسایت‌های فاقد مجوز اخطار‌های لازم را گرفتند و آن‌هایی که نماد ندارند تذکر دیده اند. امیدوارم بتوانیم یک نماد یکپارچه را در تمام وبسایت‌ها راه بی اندازیم. در خصوص غنی کردن دیتابیس هوشمند آمادگی لازم را داریم و با تلاش بسیار امیدوارم با کمترین خطا اجرا شود.


بیشتر بخوانید: سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران عملیاتی شد


معاون کل دادستانی در امور قضایی مجازی افزود: در بحث مستندسازی استانداردسازی لازم را داریم. نمادی که به سایت‌ها داده می‌شود باید مبتنی بر نام دامنه باشد؛ چرا که ممکن افراد دیگری نام دامنه را گرفته باشند.

در ادامه جامی مدیر پایشگر هوشمند گفت: سناریو تخلف را باید تکمیل و نوع مجازات جرائم را بررسی کنیم. باید ضرورت پایشگر هوشمند تعریف کنیم، تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ وبسایت پایش شده و پایشگر هوشمند مشخص کرده ۳۲۰ درگاه پرداخت مجوز نداشتند و ۱۸۰۰ لگوی اعتماد جلب شده است.

او با اشاره به مهم‌ترین اهداف پایشگر هوشمند، گفت: سلیقه و برآورد دستی داخل آن از بین می‌رود و شاخصی‌های نماد الکترونیکی را برای کسب و کار‌ها توسط پایشگر هوشمند ارزیابی می‌کنیم، نقشه سیستمی پایشگر هوشمند را می‌توانیم ببینیم همچنین می‌توانیم بر تمامی کسب وکار‌های اینترنتی و بستر‌های مختلف چه آن‌هایی که نماد دارند و چه ندارند نظارت داشته باشیم.

مدیر پایشگر هوشمند افزود: هدف از طراحی و پیاده سازی پایش گر هوشمند ایجاد نقش راه نظارت سیستمی و برنامه توسعه پایشگر است؛ موجودیتی که برای نظارت و کسب و کار سیستمی است و دبیرخانه توسعه تجارت در آن نظارت دارد.

جامی افزود: در برنامه نظارت و کسب و کار سیستمی اگر پایشگر هوشمند اضافه شود کار قویتر پیش خواهد رفت.

او بیان کرد: به واسطه پایشگر هوشمند ۱۸۰۰ وبسایت تعلیق شده است؛ اگر سخت افزار انجام کار با پایشگر هوشمند تامین شود می‌توان تمام وبسایت‌ها را در روز بررسی کرد.

مدیر پایشگر هوشمند افزود: شکایت‌هایی که از وبسایت‌ها شده، ۵ درصد آن مربوط به کسب و کار‌های نماد دار و ۹۵ درصد آن‌ها برای فاقد نماد بوده است.

 

انتهای پیام/

۵ درصد از وبسایت های مربوط به کسب و کار‌های نماد دار شکایت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار