مجری طرح گندم گفت: بنابر آمار امسال بیش از ۴۳۰ هزار تن گندم بذری خریداری شده که براین اساس ۸۰ درصد برنامه تولید بذر محقق شده است.

سهراب سهرابی گفت: براساس آخرین آمار تا صبح امروز، ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است، درحالیکه این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۴۵۲ میلیون تن معادل ۱۷ درصد رشد است.

به گفته او، تاکنون ۹۴.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی است.

مجری طرح خودکفایی گندم ادامه داد: استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن، فارس ۸۷۳ هزار تن، کردستان ۸۴۶ هزار تن، کرمانشاه ۷۶۶ هزار تن، همدان ۵۶۷ هزار تن، خراسان رضوی ۵۰۸ هزار تن، آذربایجان غربی ۴۹۵ هزار تن و لرستان ۴۳۵ هزار تن، بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

سهرابی با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، گفت: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم تمامی نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد.

او در مورد تولید بذر گندم گفت: امسال میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از ۴۳۰ هزار تن گذشته و بالغ بر ۸۰ درصد برنامه تولید بذر محقق شده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار