مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: اجرای مصوبه هیات وزیران و همراهی ادارات در مدیریت مصرف برق منجر به صرفه جویی ۳۰۰ مگاواتی در مصرف برق شهر تهران شد.

کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تصمیمات اعمال شده در خصوص اجرای دقیق مصوبه هیات وزیران و تغییر ساعات اداری و همچنین همراهی بخش اداری تهران در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و استفاده از مولد‌های خودتامین در ساعات اوج مصرف برق، کاهش ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پایتخت در ساعات میانی روز را به دنبال داشت.

او این رقم را معادل مصرف برق ۳۰۰ هزار خانوار تهرانی دانست و گفت: معدود اداراتی که اقدام به همکاری نداشته اند شناسایی، برق آنان قطع شده و اسامی آنان نیز به مراجع ذیربط اعلام می‌شود. بنابراین با توجه به شرایط دمایی انتظار می‌رود این دسته از ادارات نیز با احساس تعهد ملی به صنعت برق در گذر از شرایط دشوار جاری کمک کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه هیات دولت ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولد‌های برق تامین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق خواهند شد.

ناظریان همچنین با اخطار مجدد به ادارات پرمصرف، از اعمال محدودیت در ۲۰۵ سازمان پرمصرف کشوری و استانی در روز شنبه؛ ۲۰ مرداد در شهر تهران به دلیل بی توجهی به مصوبه ابلاغی هیات وزیران در خصوص کاهش مصرف برق بخش اداری خبر داد.

مدیر عامل برق پایتخت با بیان این که روز‌های فعلی به دلیل گرمای هوا، ایام دشواری در حوزه تامین برق است و انتظار می‌رود طی یک یا دو روز آینده نیز دمای هوا در شرایط بحرانی باشد از هموطنان تهرانی درخواست کرد حداکثر صرفه جویی ممکن را در مصرف برق داشته باشند.

خبرنگار: امیرمحمد درویشی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار