تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که کره شمالی در حال ساخت یک زیردریایی مجهز به موشک بالستیک است.

کره شمالی زیردریایی مجهز به موشک بالستیک می‌سازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، بنا به گزارش‌های رسانه ای، تصاویر گرفته شده از یک کارخانه کشتی سازی کره شمالی نشان می‌دهد این کشور در حال ساخت زیردریایی است که احتمالا قادر به پرتاب موشک‌های هسته‌ای است.

شبکه خبری ان بی سی با استناد به اظهارات کارشناسان اندیشکده‌ای در واشنگتن گزارش داد  تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کشتی‌ها و جرثقیل‌هایی در نزدیکی این زیردریایی به منظور حمل این موشک‌ها به سوی دریا بکار رفته است. این تصاویر ماهواره‌ای گزارش ماه ژوئیه رسانه‌های کره شمالی در خصوص ساخت یک زیردریایی تازه ساخته شده را تائید می‌کند.

یکی از کارشناسان این اندیشکده درباره احتمال انجام آزمایش موشکی جدید از سوی کره شمالی گفت در حال حاضر هیچ مدرک قطعی در این باره وجود ندارد. پس از ساخت یک زیردریایی یکسال زمان می‌برد تا آن آماده بهره برداری شود.

بنا به گفته تحلیلگران، ساخت و راه اندازی زیردریایی مجهز به موشک بالستیک به منزله پیشرفت چشمگیر تهدیدات هسته‌ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ است که با توجه به دشواری ردیابی چنین قابلیت هایی، طرح‌های دفاعی در شبه جزیره کره را با مشکل مواجه می‌کند. بر اساس گزارش ان بی سی، در سال گذشته ۱۵ جرثقیل در نزدیکی محل ساخت این زیردریایی مستقر شده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد رهبر این کشور در یک کارخانه کشتی سازی از یک زیردریایی جدید دیدن کرده است. آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات دو جانبه میان واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر موضوع برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ را تحت شعاع قرار داده است. مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است و پیونگ‌یانگ از زمان آغاز این مذاکرات هفت بار دست به آزمایش موشکی زده است که بنا بر اعتقاد برخی طرف‌ها، نقض توافق میان دو کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار