دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با نخست‌وزیر لبنان ضمن محکومیت تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور، تجاوز ۲ پهپاد صهیونیستی به آسمان بیروت را محکوم کرد.

محکومت تجاوز به حریم هوایی لبنان از سوی اتحادیه عرببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ابولغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگوی تلفنی با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان ضمن محکومیت تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور، تجاوز ۲ پهپاد این رژیم به آسمان بیروت را محکوم کرد.

اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد احمد ابوالغیط روز یکشنبه در تماس تلفنی با سعد حریری ضمن اعلام همبستگی کامل اتحادیه عرب با لبنان در این شرایط حساس، بر آمادگی اتحادیه برای ایفای نقش در حفظ امنیت، ثبات و صلح داخلی لبنان تاکید کرد.

ابو الغیط افزود اتحادیه عرب تحولات اخیر در لبنان را از نزدیک پیگیری و تجاوزات مداوم اسرائیل به حاکمیت لبنان به ویژه نقض حریم هوایی آن را به شدت محکوم می‌کند.

احمد ابوالغیط یادآور شد اتحادیه عرب امیدوار است همه طرف‌های مسئول با هدف جلوگیری از حرکت در مسیر خطرناکی که امنیت و ثبات لبنان و منطقه را تهدید می‌کند، به خویشتنداری، حفظ آرامش و پرهیز از تشدید تنش متعهد باشند.

در همین حال وزارت خارجه لبنان اعلام کرد از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: به سبب اقدام خطرناک اسرائیل در نقض حاکمیت لبنان به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهیم کرد.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه اعلام کرد: روز یکشنبه ۲ فروند پهپاد وابسته به دشمن اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان وارد منطقه معوض-حی ماضی در ضاحیه جنوبی بیروت شدند. نخستین پهپاد سرنگون شد و دومین پهپاد نیز در آسمان منفجر شد که صرفا خسارت‌هایی مالی بجای گذاشت.

در پی این حادثه نیرو‌های ارتش سریعا وارد عمل شدند و محل سقوط ۲ پهپاد را محاصره و تدابیر لازم را اتخاذ کردند و پلیس نظامی نیز با نظارت دستگاه قضایی تحقیقات در این خصوص را آغاز کرد.

در همین حال، محمد عفیف، مسئول روابط عمومی جنبش حزب‌الله لبنان، در مصاحبه با شبکه العالم اعلام کرد: لاشه یکی از ۲ پهپاد رژیم صهیونیستی که در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کردند برای تحلیل اطلاعاتی در اختیار این جنبش قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار