منبع امنیتی صهیونیست اعلام کرد در شرایط کنونی امضای توافق تبادل اسرا مانع وقوع جنگ منطقه‌ای خواهد شد.

 شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع امنیتی گزارش داد به‌رغم اینکه تمامی طرف‌ها به امضای توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تمایل دارند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تصمیم گرفته است اسرای صهیونیست را رها کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، منبع مذکور همچنین تاکید کرد امضای توافق تبادل اسرا در شرایط کنونی مانع وقوع جنگ منطقه‌ای خواهد شد و بنیامین نتانیاهو نمی‌خواهد امتیازی ارائه دهد و تمایلی به امضای این معامله با حماس ندارد.

در همین راستا، «یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد نتانیاهو تنها به دلایل سیاسی به تاخیر در توافق بازگرداندن اسرا ادامه می‌دهد.

لاپید در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت رؤسای دستگاه‌های امنیتی باید بیرون بیایند و حقیقت را به مردم بگویند. کابینه رژیم صهیونیستی اگر اسیران صهیونیست را رها کرده است باید با خانواده‌های آنها صادق بوده و حقه بازی را متوقف کند.

پیشتر رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه کابینه «بنیامین نتانیاهو» تنها پیشنهاد جنگ می‌دهد، تاکید کرد هنوز فرصت برای امضای قرارداد تبادل اسرا وجود دارد؛ آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین این رژیم نیز خطاب به نتانیاهو هشدار داد که «پیروزی و مدیریت جنگ به این شیوه محال است».

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه امیدوار بودند که نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا در ۲۴ ژوئیه موافقت خود را با توافق تبادل اسرا با حماس اعلام کند، اما او این کار را نکرد که خشم خانواده‌های اسیران و مخالفانی را برانگیخت که ماه‌ها است خواستار کناره‌گیری دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

اپوزیسیون و خانواده‌های اسیران، نتانیاهو را متهم می‌کنند که برای جلوگیری از فروپاشی دولتش و از دست دادن موقعیتش مانعی برای پیشنهاد توافق ایجاد کرده است، زیرا وزرای راست افراطی تهدید می‌کنند که در صورت پذیرش توافقی که به جنگ غزه پایان دهد، از آن عقب‌نشینی کرده و آن را سرنگون خواهند کرد.

طی ماه‌های اخیر شهر‌های مختلف فلسطین اشغالی صحنه تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو بوده است.

حدود ۱۰ ماه است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگ نسل کشی را علیه فلسطینی‌ها در غزه به راه انداخته است که نزدیک به ۱۳۰ هزار فلسطینی طی آن شهید و زخمی شده‌اند.

منلبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار