سخنگوی کرملین هرگونه ارتباط بین طرح تبادل زندانیان روسیه و آمریکا که روز گذشته انجام شد و مذاکرات صلح احتمالی در خصوص جنگ اوکراین را رد کرد.

پس از برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که طرح گسترده تبادل زندانی بین روسیه و آمریکا ممکن است بخشی از مذاکرات آتش‌بس جنگ اوکراین باشد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هرگونه ارتباط بین این دو موضوع را رد کرد و گفت که مذاکرات احتمالی درباره اوکراین بر اساس «اصول متفاوتی» خواهد بود.

به گزارش روزنامه تلگراف، این مقام روس تاکید کرد: «اگر بخواهیم درباره اوکراین و مشکلات پیچیده‌تر بین‌المللی صحبت کنیم، اصول کاملا متفاوتی وجود خواهد داشت و کار در حالت متفاوتی انجام می‌شود». 

ترکیه روز گذشته اعلام کرد معامله بزرگ تبادل زندانیان که با میانجیگری سازمان اطلاعات ملی این کشور انجام شده، مجموعا شامل افرادی از ۷ کشور مختلف، ۲۴ بزرگسال و ۲ کودک است. گفته شده که ۱۰ زندانی از جمله دو کودک به روسیه تحویل داده شدند و در عوض ۱۳ زندانی به آلمان و ۳ زندانی به آمریکا منتقل شده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: «از زمان جنگ سرد تاکنون تعداد مشابهی از افراد به این شکل مبادله نشده‌اند و تا آنجا که ما می‌دانیم، هرگز مبادله‌ای شامل این تعداد کشور، این تعداد شرکا و متحدان نزدیک آمریکا که با یکدیگر همکاری می‌کنند، وجود نداشته است».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار