تظاهرکنندگان صهیونیست ضمن تجمع مقابل خانه نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار توافق برای بازگرداندن اسرا شدند.

معترضان صهیونیست که خواستار به سرانجام رساندن توافق تبادل اسرا با جنبش حماس هستند، به طور جداگانه مقابل خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم دست به تظاهرات زدند. 

به گزارش تایمز اسرائیل، «اران اتزیون» دیپلمات سابق صهیونیست گفت که زمان برای توافق و انتخابات جدید فرا رسیده است. او تاکید کرد که توافق برای مبادله اسرا مدت‌هاست که آماده منعقد شدن است، اما نتانیاهو عمدا و به دلایل شخصی، قضایی و سیاسی مذاکرات را متوقف می‌کند.

این مقام صهیونیست هشدار داد: «او [نتانیاهو] در حال برانگیختن یک جنگ منطقه‌ای با بدترین شرایط قابل تصور برای ماست، زمانی که اسرائیل ضعیف و منزوی شده و ارتش اسرائیل فرسوده شده است».

تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی هر هفته برگزار می‌شود و معترضان حاضر در آن دو خواسته اصلی دارند. اول اینکه توافق آتش‌بس غزه به سرانجام برسد تا اسرای صهیونیست از غزه بازگردند و دوم آنکه نتانیاهو برکنار شده و انتخابات دیگری برای جایگزینی او برگزار شود.

مذاکره کنندگان صهیونیست می‌گویند نخست وزیر رژیم بار‌ها در روند مذاکرات کارشکنی کرده و در حالی که حصول توافق ممکن شده، با طرح شرایط جدید انعقاد توافق را هفته‌ها عقب می‌اندازد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار