مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی این بار بسیار قوی خواهد بود و خسارات بسیاری را در اراضی اشغالی بدنبال خواهد داشت.

برخلاف اظهارات کاخ سفید مبنی بر اینکه خطر تشدید تنش بین ایران و اسرائیل و گسترش جنگ اجتناب ناپذیر نیست، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی به الشرق الاوسط تایید کرد: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم در واقع یک درگیری در پی ترور فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب الله  در عمق لبنان و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در خاک ایران است.

الشرق الاوسط گزارش داد بولتون اعلام‌کرد که پاسخ ایران درپی شهادت هنیه مؤثر و قوی باشد. او در این خصوص گفت: در واقع در حال حاضر پس از یک سری حوادثی که از چند هفته گذشته رخ داد از جمله حمله به داخل عراق و هدف قرار دادن فواد شکر، مرد دوم در حزب الله، سپس ترور هنیه، اکنون سوال این است که ایران در پاسخ تلافی جویانه خود به اسرائیل چه خواهد کرد؟

بولتون ادامه داد: باید بگویم که به نظر می‌رسد ایران کاری بسیار تاثیرگذار و مهم انجام خواهد داد که این امر در نماز خواندن رهبر ایران بر تابوت (پیکر) هنیه در یک مراسم بزرگ مشهود بود و علاوه بر آن او در پیام خود متعهد شد که جواب تندی بدهد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا افزود:  من معتقدم که این یک رویداد بسیار مهم است و واکنش ایران این بار با آنچه در آوریل گذشته رخ داد، زمانی که ایران ۳۲۰ موشک و پهپاد را به سمت اسرائیل پرتاب کرد، متفاوت خواهد بود.

این مقام آمریکایی توضیح داد که تهدید‌های ایران به پاسخ قوی، رژیم صهیونیستی را وادار کرده است دفاع خود را تقویت کند، اما باید دید ایران چه خواهد کرد و اسرائیل چگونه پاسخ خواهد داد. او ادامه داد: این بار دیگر موضوع بسیار خطرناک خواهد بود. انتظارات حاکی از آن است که واکنش ایران بسیار قوی خواهد بود.  

مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد شکل پاسخ و اینکه آیا با محور مقاومت در عراق، لبنان، سوریه و یمن هماهنگ شده است یا خیر، توضیح داد که اطلاع دقیق از شکل و میزان پاسخ ایران دشوار است.

او افزود: فکر نمی‌کنم ایران نمی‌تواند عزت خود خدشه دار کند و آنچه را که اتفاق افتاده نادیده بگیرد، بنابراین فکر می‌کنم در این مرحله احتمال دارد که ایران پاسخ خطرناکی را با هدف قرار دادن اهدافی در اسرائیل انجام دهد که منجر به تلفات و خسارت زیادی شود.  

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
باید انتقام تاریخی از بنی اسرائیل گرفته شود. از ۲۵۰۰ سال پیش ما کینه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
این عملیات باید گسترده و برای یک هفته ادامه داشته باشد و نفس کشیدن را بر صهیونیست ها سخت کنه و آرامش را از آنها گرفته شود کلا یک شهرشان را نابود کنیم بصورت مخروبه شود
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
بعد اونها هم بیکار نشستن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
اول از همه باید پایگاه های هوایی و آشیانه جنگنده های اسرائیلی رو نابود کنیم که نتونم جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
ایران با جنگ روانی باید اسرائیل را از درون تخریب کند ، سپس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا که خراب نمیشه اسرائیل میخواد خراب شه اونم به تو ربطی نداره . دخالت نکن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
انشا الله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
پوشک بپوش بولتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
حرف حضرت امام خمینی(ره) را گوش کنید !!!
اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شوذ !!!
وقت آن رسیده این گفته باید محقق شود!!!
نباید از تبعات جنگ هراس داشت !!!
عزت خدشه دار شده ایرانیان باید ترمبم شود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
امنیت داخلی ما واقعا آسیب پذیر هست. این همه بودجه و این همه امکانات بازم شکست میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
شما نگران خسارت‌های وارده به اسرائیل نباش مالیات دهنده های آمریکایی جبرانش را انجام می دهند شما بگو خسارت‌های واده به کشور ما را چه کسی جبران می کند.
Germany
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
هر کی خربزه میخوره پای لرزشم میشینه
آخرین اخبار