پنتاگون اعلام کرد برای کاهش‌تنش‌ها در خاورمیانه و دفاع از رژیم صهیونیستی دستور داده است جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری در این منطقه مستقر شوند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که برای کاهش‌تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه و دفاع از رژیم صهیونیستی دستور داده است جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری در مناطق تحت فرماندهی مرکزی و اروپایی ارتش این کشور مستقر شوند.

سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون بامداد شنبه در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه مدعی شد: وزارت دفاع آمریکا به اتخاذ گام‌هایی برای کاهش احتمال تنش‌های منطقه‌ای که ایران و شرکا و گروه‌های نیابتی‌اش ایجاد می‌کنند، ادامه می‌دهد. وزیر دفاع آمریکا پس از حملات وحشتناک حماس در هفتم اکتبر بر حفاظت از پرسنل و منافع‌مان در منطقه از جمله تعهد آهنین به دفاع از اسرائیل تاکید کرده است.

وی افزود: به همین منظور، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دستور ایجاد تعدیلاتی در مواضع ارتش ایالات متحده به منظور بهبود حفاظت از نیرو‌های آمریکایی، افزایش پشتیبانی در دفاع از اسرائیل و تضمین آمادگی ایالات متحده برای پاسخگویی به رویداد‌های غیرمترقبه صادر کرده است.

بر اساس بیانیه سینگ، وزیر دفاع برای حفظ حضور ناوگروه تهاجمی در خاورمیانه دستور داده است، ناوگروه تهاجمی یواس‌اس آبراهام لینکلن جایگزین ناوگروه تهاجمی یواس‌اس تئودور روزولت که فعلا در حوزه مسئولیت فرماندهی مرکزی مستقر است، شود.

سخنگوی پنتاگون افزود: علاوه بر این، آستین دستور استقرار بیشتر ناوشکن‌ها و رزم‌ناو‌های دفاعی مسلح به موشک‌های بالستیک را در مناطق فرماندهی اروپایی آمریکا و فرماندهی مرکزی آمریکا صادر کرده است. وزارت دفاع آمریکا همچنین گام‌هایی برای افزایش آمادگی ما به منظور استقرار بیشتر سامانه‌های زمینی موشک‌های بالستیک برداشته است.

سینگ گفت: وزیر دفاع همچنین دستور استقرار یک اسکادران دیگر از جنگنده‌ها در خاورمیانه را برای تقویت قابلیت‌های پیشتیبانی دفاع هوایی ما صادر کرده است. این تغییرات طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های ارتش آمریکا در منطقه از جمله گروه آمادگی آبی دریایی یواس‌اس واسپ/ واحد نظامی تفنگداران (ARG/MEU) در شرق مدیترانه را تقویت می‌کند.

وی مدعی شد: آمریکا همچنین با دقت بر کاهش تنش‌ها در منطقه و تلاش برای آتش‌بس به عنوان بخشی از توافق برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه و پایان جنگ در غزه متمرکز است.

سینگ روز جمعه گفته بود: پس از کشته شدن رهبر ارشد حماس در تهران، پنتاگون حضور آمریکا در خاورمیانه را تقویت می‌کند.

مقام‌های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که واشنگتن در پاسخ به تهدیدات ایران و نیرو‌های وابسته به آن در غزه، لبنان و یمن مبنی بر حمله به اسرائیل در روز‌های آینده برای انتقام ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، آماده ارسال جنگنده‌های بیشتری به خاورمیانه است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

برچسب ها: کاهش تنش ، ایران ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار